Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forligskreds stopper anlæg af Laurbjerg Station (Generelt)

af Svend, 29/10 2019, 17:36 (1641 dage siden) @ kme
redigeret af Svend, 29/10 2019, 17:59

..... man kan jo også lave behovsstandsning, så koster det næsten ingen tid hvis der ikke er kunder.

.
Den lader vi lige stå et øjeblik


Har det stået længe nok til at du har fattet pointen?
1) Toger kører der alligevel. Lokoføreren får sin løn. Toget afskrives med nøjagtig samme beløb som hvis det ikke stopper.
2) En by med 1000 indbyggere kan ikke have passagerer til hver evig afgang og så er behovsstandsning en god ide for alle. Alternativet er at små byer dør.

Men det er komplet vanvittigt at et trinbræt skal koste 15 mio. kr. Men når Banedanmark sælger stationsure til kr. 66.000 stykket og tager 400+ kkr. for en billetautomat, så er det på tide nogle voksne sætter ind.

.
Fint at du nu også fik de 15 mio kr ind i billedet. Jeg er sikker på, at hvis du tilbyder Banedanmark en fuld færdig løsning med regulering af spor, jordarbejder, perronforkanter, asfaltering, perronudstyr, afvanding, adgangsveje, udstyr til standsningssignaler (dit forslag), belysning osv osv, til en lavere pris, vil de helt sikkert rose dig for dit initiativ.
Hvad angår køreplanen, er du nødt til at indregne et stop i Laurbjerg i køretiden. Standser toget ikke i Laurbjerg, ankommer det så bare tidligere til Langå hhv Hadsten. Men selvfølgelig sparer du en smule brændstof på den konto.

Men sæt dig nu ned og regn lidt på det og fortæl os, hvad du kommer frem til. Bare som et overslag. Husk at anvende statens regler.

Lidt ekstra information:
https://www.ft.dk/samling/20181/almdel/TRU/bilag/64/1968188.pdf

--
Svend


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak