UIC hhv IBNR numre på stationer (Generelt)

af Svend @, tirsdag 02. juni, 2020, 20:06 (36 dage siden) @ RasmusR

Men der er nummersammenfald.


Jeg vil vove at påstå, at der overhovedet ikke er tænkt på tværs mellem de to systemer. Der er masser af numre som bruges i begge, og hvis der skulle være enkelte sammenfald, hvor samme station har samme nummer i begge systemer, så hører det til sjældenhederne.

UIC er nummereret efter strækninger, og IBNR er lavet alfabetisk, hvor det så er kikset lidt her og der.

Det kunne næsten ligne en bøf lavet i Excel, hvor man har sorteret data - men glemt at markere alle kolonner... :-D

Vh Rasmus

.
Man kan undre sig - jeg gør det i hvert fald - over, at man forkaster UIC-stationsnumrene, men beholder UIC-landekoden. For Danmarks vedkommende 86.
Hvis man endelig vil væk fra UIC-systematikken, når vi taler stationsnumre (nummerering af rullende materiel er der ingen der har rørt ved endnu), kunne men jo have valgt en anden landekode. For Danmark f eks 45 ......

--
Svend

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB F687
DB Cargo
Siemens Desiro / DSB litra MQ indsættes i drift
Siemens Desiro / DSB litra MQ indsættes i drift
Læs i denne artikel om forhistorien, bygningen, godkendelsen og ibrugtagningen af nye Siemens Desiro togsæt til DSB i 2002. Tekst og billeder er af DSB´s projektleder for litra MQ Hans Werner Hansen.



 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen