Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kørestrømmen tændes mellem Ringsted og Vordingborg (Generelt)

af Scharfenberg, 12/3 2021, 09:27 (1134 dage siden) @ pjl

Som borger og passager bekymrer du dig ikke en hujende fis om immunisering af signaler, for du aner ikke hvad det er.


Nej, jeg ved bare, at det kan betyde, at togene ikke kører. Det er DET jeg bekymrer mig om. Men det forstår du til gengæld intet af.


Summa summarum: BDK kommunikerer præcist om anlægsarbejdet, og DSB kommunikerer præcist om togdriften. Og nej, jeg forstår absolut intet af, hvad du mere forlanger, der skal kommunikeres om.


Vidunderligt eksempel på at begge kommunikerer præcist og direkte mens eventuelle kunder står tilbage lige dumme, eller lidt dummere end før. Hvorfor ikke bare sige tingene som det er, der er nu kørestrøm, men på grund af signalprogrammets clusterfuck kan der ikke køre et eneste el-tog til Vordingborg. De el-lokomotiver som pt vælter ind over grænsen kommer til at holde stille en stund endnu, så effekterne af de lovede opgarderinger på sydbanen lader vente på sig, men hav tålmodighed, som med vaccineprogrammet, når vi målene... engang...

Vidunderligt eksempel på at nu er vi rent faktisk begyndt at få leveret nyt materiel, og så kan nogle af jernbaneentusiasterne (?) ikke engang glæde sig over det. Og nej, Vectron kommer ikke til at holde stille. Som du sikkert ved, er Vestbanen jo for længst elektrificeret, og det samme er Kystbanen. Som nævnt andetsteds her i forum starter de med at køre mellem København og Ringsted/Slagelse, og fra august også til/fra Næstved. Dernæst kommer de inden for de næste 1-2 år til at køre på Kystbanen og mellem Nivå, Køge og Næstved. Sydbanen er i gang med en historisk opgradering, der vil kunne mærkes for de rejsende allerede fra august i år og de kommende år. Men er glasset halvtomt eller halvfyldt?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak