Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

München 2020 - med lidt flere oplysninger (Generelt)

af XAL Olesen, 24/3 2021, 18:11 (1129 dage siden) @ K 564

Tak de fine sporvognsbilleder.

Altid rart med nogle alternative billeder her.

Jeg var selv 5 dage i München sommeren 2019. Al sporvognskørsel var et mess/gedemarked pga. byggearbejde om renovering af skinner, skiftespor, udvidelse af nettet m.m. Nå, men det er jo sundt at gå :-D

Men efter køreplansskiftet 2020/2021 var der vist styr på det medio december da jeg lige kom forbi. Jag brugte 2½-3 timer til fods før jeg kørte tilbage til Zürich. Årsagen til turen var blot en Astero til/fra Zürich/München.

I 2019 boede jeg på InterCityHotel i banegårdskomplekset. Så jeg oplevede hele ombygnings- og udvidelsesprocessen på nærmeste hold. Her er lidt om hvad det skal ende med (ikke en gennemgangsstation som Stuttgart 2100 eller planer/tanker om det samme i Frankfurt(Main)):

https://www.hbf-muc.de/ueberblick.html

https://www.hbf-muc.de/aktuelles-newsreader/film-viel-bewegt-das-baujahr-2020-bei-der-2...

Det ser spændende ud.

Én af grundende til at jeg var i München var Integral -togsættene fra Jenbach/Østrig. Jeg skulle lige opleve om de var bedre end IC2 (fra Randers). Det var de ikke. Jeg kørte en hel dag til samtlige endestationer. Endda på 1. klasse. Dårligt tog.

Her er et par billeder fra dagen:

[image]

[image]

[image]

Og nu er Integral forlængst historie hos BOB. Nu kører de her:

https://www.lok-report.de/news/deutschland/mit-der-kamera-notiert/item/22262-integrale-...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak