Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Roslagsbanan - Mörby (Generelt)

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 1/7 2021, 21:21 (1030 dage siden) @ Tommy Nilsson

På Google Maps havde jeg set, at der lå et stort værkstedskompleks ved Mörby station små 8 kilometer fra Stockholms Östra. Der løb en vej og en gangsti langs værkstedet, så jeg regnede med, at der ville være et godt udsyn.
Det var der ikke.... Det eneste sted med udsyn var en bro i sydenden af stationen.

[image]

[image]

[image]

Dagen efter ville jeg ud til Tomteboda og Hagalund banegårdene, og det så ud som om der løb en pendeltågbane langs med disse banegårde, hvorfra jeg kunne få mig et overblik. Jeg returnerede derfor til T-Centralen og hoppede på den lilla pendeltåg linie til Solna. Desværre viste det sig at banen var underjordisk - så det tog lidt af udsynet...
I Solna var der ikke meget at se - Jeg tog ikke et eneste billede - så jeg hoppede på sporvognsline 22 - I daglig tale Tvärbanan. Det var en udmærket sightseeingtur via Sundbyberg og 2 imponerende højbroer over Mäleren. På Årstafältet stod jeg af og gik hjem til hotellet, og så var jeg færdig med den dag.

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Den Lille Blå Kat

Den Lille Blå Kat. Pris 170 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak