Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kystbanen K22 (Generelt)

af Poul Brandt, Nordsjælland, 1/8 2021, 07:21 (940 dage siden) @ Stennicke
redigeret af Poul Brandt, 1/8 2021, 07:41

Hej

Er det rigtig forstået at DSB skal køre Re-tog fra Kystbanen og ud på Sjælland. Og at dette skal ske med EB+DD, siger min far (som er på OBV)

Er her en venlig sjæl det vil give mig et overblik over hvad der skal se med Kystbanen i de kommende år ☺️

På forhånd TAK
Stennicke

Kystbanen blev behandlet på Møde i trafikudvalget den 24. november 2020

Som bl.a. referede til Bilag 1: Linjediagram for køreplanen for år 2022 og 2023

og til Bilag 3: Præsentation vist på mødet den 24. november 2020 - Ny køreplan for Kystbanen

Om K22 står: IR4 samt nye lokomotiver erstatter Øresundstog til Helsingør
Om K23 står: Nye lokomotiver erstatter Øresundstog til Nivå


Men det er 9 måneder siden, så informationen fra Rail er måske mere opdateret. (Og måske fik politikerne kun en let forståelig oversigt:).

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Jernbanebøger

Gearkasseknas og dieselos

Gearkasseknas og dieselos. Pris 320 kr.

Læs mere
Østre Gasværk
Østre Gasværk

I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak