Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Hjælp til ID af Guldbæk-billeder (Billedegætterier)

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 29/5 2011, 00:48 (4727 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen


[image]
Billede 3.
Bygning i nord-enden af Ålborg station, fotograferet 1983. Har den noget med jernbane at gøre eller er det postvæsenet ?

Hej Ole

Billede 3: Blev i 1983, hvor jeg var togbetjent/togfører i Aalborg, brugt som bl.a. overnatningsbygning for det P&T-personale, der kørte i bureauvognene.

Men efter hukommelsen: Den er ældre end den eksisterende stationsbygning og har oprindeligt tjent et andet formål. Jeg har vistnok nogle optegnelser herom, men dem kommer jeg ikke i nærheden af før tirsdag i næste uge.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Hej Thomas

Den smukke bygning, som ligger der endnu, er ganske rigtigt en af de sidste rester af Aalborg første station (hvor hovedbygningen ligesom de fleste af de oprindelige stationer på Vendsysselbanen var tegnet af N. P. C. Holsøe).
dette billede kan bygningen ses omgivet af de oprindelige bygninger på Aalborg's første station (Link)
Der kan læses mere på denne aldeles udmærkede hjemmeside:
baner-omkring-aalborg.dk.
Jeg glæder mig til at se hvad du måtte grave frem fra gemmerne - ligesom Frederikshavn Gl. Station har også Aalborg Station en spændende historie.

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak