Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Stadler skal bygge fabrik i Ukraine (Trafikpolitik)

af Nordexpress, 28/8 2021, 16:40 (1353 dage siden) @ My1202

Nu er der jo i Ukraine såvel adgang til højtuddannet arbejdskraft som tradition for fly- og jernbaneproduktion. Plus at de omregnet får væsentligt mindre i løn end i Vesteuropa. Mange ukrainere arbejder i dag udenlands, f.eks. i Polen.

Så her er begge dine krav opfyldt: behov for tog og tilstedeværelse af uddannet arbejdskraft.

Stadler er jo så tilsyneladende ret gode til såvel at konstruere tog som til at drive forretning. Men netop i Ukraine er det jo spørgsmålet om, på hvilke betingelser, man kan drive forretning. Holder aftalerne? Kan jeg vinde i en retssag? Og korruption er jo fortsat en del af landets DNA.

Endelig synes formuleringerne noget tågede, dvs. at Stadler først skal vinde en udbudsrunde, før end de kan producere de ønskede tog i Ukraine.

Man kan kun ønske Stadler held og lykke med at reetablere et kompetencecentrum for jernbanetog i Kyiv.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
A/S Storebælt
Brammingeulykken
Brammingeulykken

Den 26. juli 1913 skete en af de værste jernbaneulykker i Danmarks historie, da Tog 1029 - også kendt under navnet ´Emigranten´ - afsporedes umiddelbart vest for Bramminge station. Ved ulykken omkom 15 personer, ligesom mange blev hårdt såret. Her er hele historien.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak