Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

TRAKO 2021 - 2. del (5 fotos) (Jernbanen i dag)

af Niels Munch, 26/9 2021, 16:52 (944 dage siden) @ Niels Munch

Som antydet i 1. del kunne der på TRAKO findes yderligere ex SM42, nemlig dette:

[image]PKP InterCity SU4220-002, TRAKO 22.09.2021 (nm).

Efter et udbud tildelte PKP InterCity moderniseringen af 13 SM42-lokomoitiver til firmaet H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych (FPS) i Poznań. Lokomotiverne fik 2 dieselmotorer med hver en generator, der både føder banemotorerne samt togets 3 kV elvarme. Lokets overbygning er ny, og førerhuset midtplaceret. Underlitra "U" indikerer "togvarme". SU4220-001 blev færdig tidligere på året, og -002 udstillet på TRAKO. Alle 13 forventes godkendt og sat i drift i løbet af 2021.

Også som antydet, kunne der findes yderligere brinttog på TRAKO:

[image]

[image]ALSTOM iLINT 654 102/602 på TRAKO, 22.09.2021 (nm).

Toget, der blev præsenteret på et pressemøde 22.09.2021, er det samme, som blev besigtiget i Bremervörde DEC 2018 og forevist på Inlandsbanen i august 2021.

Dobbeltdækkertog.

Denne slags tog var repræsenteret med 2 forskellige typer:

STADLER
[image]Stadler KISS EMU 313-018 til Slovenske Železnice, TRAKO 22.09.2021 (nm).

ŠKODA
[image]Škoda Vagonka ČD 72 001-2 til Tjekkiet, TRAKO 22.09.2021 (nm).

Togsættet er en loktrukket/-skubbet styrevognsstamme, og styrevognens litra er "ABfbdmteeo396".

Reportagen fortsættes videre i denne tråd.


Bedste hilsener
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak