Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvad er Ekspresgruppens holdning til S-tog på lokalbanerne? (Generelt)

af KKLD, 20/11 2021, 16:21 (901 dage siden) @ Frank Poulsen

Hej alle,

Inspireret af følgende tråd har jeg oprettet denne tråd: https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?mode=thread&id=174907

Det fik mig til at tænke på hvad ekspresgruppens holdning er til S-tog på lokalbanerne?
Man kan køre videre fra Jægersborg og til Nærum, og fra Hillerød endnu flere.

Jeg tænker at der er en stor fordel i at man kan køre lange direkte ture uden at skulle skifte, og også i ensrettet materiel som sparer vedligehold.

Bonus: Hvad S-tog til Roskilde?


Ved ikke hvad ekspressgruppens tanker er. Men mine er hvorfor ødelægge de gode lokalbaner... Ligeså snart der er problemer omkring Hovedbanen, hvorfor skal folk så blive forsinket fra Hårlev til Køge, Hvor størsteparten jo kun rejser til med lokaltoget, hvorfor skal folks rejse fra Helsinge til Hillerød, påvirkes af hvordan s-togene kører. Jo længere en strækning tog kører, jo nemmere spredning af forsinkelser. Og for at få tallet undgår skift. Jeg tror bestemt flertallet netop rejser lokalt med lokaltogene.

Ja, forsinkelser kan sprede sig. Men har du tænkt på at førerløse S-tog hurtigt kan vende, et ekstra tog holde som reserve ved endestationer osv. De kunne også kun køre til og fra Hillerød hvis det nu var nødvendigt ved nedbrud. Derudover så er der eksprestunnel, så det bliver mere robust mht. nedbrud, især også når CBTC kommer i drift i januar i røret.

Ja, folk kører mest på lokalbanerne og ikke så meget videre, men det ville direkte tog til København forbedre.

Så er dine bekymringer løst?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak