Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fisk med jernbane fra Norge til Padborg, start 03.12.2021 (Generelt)

af bth, 7/12 2021, 12:26 (842 dage siden) @ Rørvig Station

Så det du mener er at der var spærret Rosengård-Östervärn-Burlöv og at man ikke vil have godstog gennem Citytunneln?

Tror du skal kikke lidt på et kort ved lejlighed :-)


https://www.openstreetmap.org/#map=16/55.6039/13.0384

Der MÅ ikke kører godstog igennem citytunellen i Malmø,


Hvorfor egentligt ikke?

så når strækningen Lernacken-Svågerstorp-Foiseby-Östervärn-Malmø G er lukket kan der ikke køres godstog igennem Malmø.


Det var egentlig også hvad jeg skrev, men jeg ser ingen grund til at køre ind på Malmø G for at køre ud samme vej som man kom ind. Hvis man skal fra Norge til Padborg har man intet ærinde på Malmø G og kan bare holde sig på Kontinentalbanen?

Hej!

OK, så omformulere jeg mig, du skal kikke en ekstra gang på et korrekt kort :-) Der hvor der står Malmø Godsbanegård på det kort du linker til ligger det gamle centralverksted, iøvrigt lukket og slukket. Det er området hvor der står Malmø Kombiterminal der er godsbanegården.

Man må som jeg har fået det fortalt ikke kører godstog igennem Citytunellen da der ikke er tilstrækkelige evakueringsmuligheder (for få trapper) til at kunne tømme Trianglen ifm en eventuel ulykke med godstog.

/Bjørn


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak