Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Stemningsbilleder fra Køge 8/2 2022 (Jernbanen i dag)

af andersj, Aalborg, 10/2 2022, 00:53 (800 dage siden) @ pjl


Det er s***ns grimt, det sorte bånd er for overdrevet og tager al fokus, det minder lidt (utilsigtet) om en fastelavnsmake der er gået amok, dørene er så meget i kontrast (jeg ved at det er lov) at de ser helt forrykte ud, det er løst meget mere elegant nord, øst og vest for os....

Jeg kan godt lide grundstenen i designet, men jeg er enig i at det er noget sjusk når man sammenligner med det grå/blå, hvor detaljerne er gennemtænkte:

  • Vinduesbåndet er for bredt
  • Markeringen af DSB 1' er usynlig
  • Vinduesbåndet er fejlagtigt trukket hen over førerrumsdøren
  • Ved dørene har man valgt en mærkelig kombi hvor man ikke har malet trinet og heller ikke over døren i den lyse farve.

Det kan godt være at det grå/blå design er kedeligt (og grimt når det ikke bliver vasket), men der er intet der er overladt til tilfældighederne og det står snorlige og er funktionelt. Det så knaldgodt ud på MR'erene også og den lysegrå passede med skjortefarven på uniformerne og det mørkeblå med sædebetrækket og stationskiltene.

Designchef Pia Bech Mathiesen var super dygtig og fik sammen med Kontrapunkt også indført det tidløse "moderne vingehjul" samt den meget karakteristiske skrifttype "VIA".

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak