Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skinnebusser - mer' LNJ (Generelt)

af Niels Munch, 2/7 2011, 09:27 (4774 dage siden) @ Svend

[image]
LNJ Sp 23 - Sm 13 Firskovvej 30.04.1961 (nm).

I baggrunden t.h. LNJ M 4, som da stadig lejlighedsvis anvendtes til arbejdstog m.v. Bemærk, hvor åbent og frit der er omkring det godt 7 år gamle værkstedsanlæg,

Billedet er i øvrigt optaget under denne DJK-udflugt:

DJK Interne Foreningsmeddelelser M 3/61 - April 1961

"Udflugt søndag 30. april på Lyngby- Nærum Jernbane (LNJ). Mødested: Jægersborg, LNJ-perronen, kl. 9. Forevisning af banene remise- og værkstedsanlæg, kørsel med særtog til Næram - med krydsning på ubetjent station Ørholm, forevisning af sikringsanlægget m.m. i Nærum - af den interessante ubetjente krydsningsstation i Fuglevad - samt af sikringsanlægget i Jægersborg. Direktør H. Gunsøe, der viser DJK den ære selv at ville lede forevisningen af banen, vil derudover fortælle lidt om de trafikale forhold ved LNJ. Afslutning i Jægersborg kl. c. 11.15. Deltagerafgift: kr. 2, betales under turen."

En overkommelig deltagerpris, 2 kr.! Det var, hvad jeg den gang fik i timen for havearbejde hos en pensioneret dansklærerinde på Buddingevej .....

M.v.h.
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Det militære sidespor ved Næstved
Det militære sidespor ved Næstved

I slutningen af 1800-tallet spillede jernbanerne en stor rolle i tilfælde af krig - og dem var der mange af i Europa. For at skaffe en hurtig forbindelse mellem Køge-Næstved banen og Slagelse-Næstved banen blev et militært forbindelsesspor anlagt nord for Næstved station.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak