Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB MO 1846 får ATC (Jernbanen i dag)

af karl fut, 21/7 2011, 01:58 (4673 dage siden) @ Bjarke Hansen

man kan jo så spørge sig selv og de unge mennesker herinde der ligger en ihærdig indsats på værkstederne om ikke det var bedre at museums tog gjorde en lidt større indsats på at holde det materiae vedlige de trods alt har i revision . jeg får nok gevaldig skæld ud nu men syntes måske det er irrelevant at begynde at tænke på at bygge atc på materialet når meget af det synes at lide under dårlig vedligehold . som gammel fyrbøder skær det mig i hjertet at se en dampmaskine der lyder som om den ikke har lyst til at køre mere og bliver trist til mode når man kan se dem være utæt flere steder, . når man ser materialet på skinner med varm kedel syntes jeg der er en tydelig og markant forskel på djk klubbernes maskiner og museums togs maskiner.
men kan liviligt forestille mig at dette er ikke folkene på gulvet med værktøjet i hånden der er herre over dette men måske et ledelses spørgsmål og et spørgsmål om hvordan man prioriterer , for jeg er sikker på dem der har værktøjet i hånden gør deres ypperste .
man kan jo altid undre sig over når man ved hvad museums tog har af materiel hvorfor der så ikke er mere der er drift klart og med det jeg har set når jeg har været ude i landet og kigge på de flotte maskiner så kan man jo spekulere lidt i hvor lang tid der går før det driftklare ikke længere er drift klart.
jeg har fuld forståelse for det christian skriver mht at folk betrager museumstog i en vis kategori osv og han gerne vil værne lidt om det .for selvfølgelig som der bliver nævnt er det da helt i orden at de benytter sig af deres drift klare diesel maskiner til at tjene penge i kassen . alt andet ville da være dumt. men det er så også svært for omverdenen at lade være med at få den opfattelse for når man ser mange tråde herinde der kommer ind på emnet om museumstog så syntes jeg generelt der er en tendens til at folkene er meet "fremme i skoene" og man fra start virker aggresiv. , tror hvis man tog tingene lidt lettere og lod en del af det sive igennem så ville man også opleve at folk ville have en anden opfattelse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak