Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ønskeseddel: Billeder fra Nordbanen (Generelt)

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 26/7 2011, 10:30 (4661 dage siden) @ Søndenfjords

Hej Søndenfjords (!!!)

Ja, --det var jo også mit håb dengang at fortsætte med Nordbanen som Fællesside (der var et mindre ikke off.gjort tiltag med HHGB), men efter Slangerupbanen/KSB og "Præstøbanen"/NPMB (der næsten blev et rent "sololøb"), måtte jeg konstatere, at interessen blomstrede meget hurtigt af. Der var nogle ganske få, men meget ihærdige, der leverede adskillige fotos (og disse leverandører ses den dag i dag, næsten dagligt på Forum som foto- og tekstleverandører), men alle de entusiaster, der dengang i 1960´erne løb rundt med to kameraer på maven (et til sort/hvid og et til farvefilm), dem hører man ikke meget fra.

OK, --indrømmet-- mange af dem er ikke længere blandt os, men mange andre, på min egen alder og "ved deres fulde fem", ser/hører vi ikke meget til. Ærgerligt.

Så sent som just forgangne søndag skrev jeg, om der var stemning for at "dyrke" Valby station (der netop har været meget omtalt her på Forum). Ikke een henvendelse, ikke eet foto ud over de, der allerede var off.gjort.

Man vil hellere gætte trinbrætter og stille spørgsmål, end medvirke ved en mere "langstrakt" indsamling af fotos. Folk har næppe "tid" i vore dage (læs: gider ikke).

Det tager næsten AL fritid i en måned til to, at stable en sådan side på benene - finde gamle fotos frem, scanne, tilrette, finde lidt relevante oplysninger, evt. tegne sporplaner, --men: Fem-seks timer efter at ønsket ef fremsat på Forum, når det glider ud af højre spalte, er "alt glemt". Desværre.

I "gamle dage" var mands minde (ofte sagt i spøg) ca. 14 dage, her på Forum er det fem-seks timer - til nød ca. et-to døgn, hvis det er nye emner i tekstspalten.

----------

Lad os se, hvad der kommer frem fra skrivebordsskufferne - så kan "sagen" jo tages op igen. Indsenderne må dog huske -til denne del af "festen"- at det skal være egne fotos, eller i det mindste fotos de har rettighederne til, og man må anføre, at billederne må anvendes til formålet.

Erik V. Pedersen.
http://evp.dk/index.php?page=kystbanen---kobenhavn-h---helsingor


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om udviklingen og anvendelsen af fjerntog i Danmark og Norge med hovedvægten på lyntog og IC3-tog.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak