Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Transportministeren om IC4 i TV2 Nyhederne (Jernbanen i dag)

af thomash, 23/8 2011, 00:16 (4634 dage siden) @ Svend


Regionaltrafikken kan mageligt klares med dobbeltdækkermateriel og da det er en hyldevare, kan der jo bestilles mere/flere. Hvis det ikke rækker med de nuværende ME-lokomotiver, findes der jo fine erstatninger til leje på det udenlandske marked, så det er heller ikke noget problem. Største udfordring vil nok være indsættelse af flere S-tog, men det kort har ministeren ikke på hånden. Spørgsmålet er, om han har rådført sig hos sit eget ministerie hhv Trafikstyrelsen - det er måske der problemet ligger.

Der findes massere af lokomotiver i udlandet, det er korrekt, men ingen af dem som kunne være en afløser til ME er udstyret med ATC eller er typegodkendt og kan indsættes i drift inden for kort tid.. Og sådan en typegodkendelse er vist ret dyr og uhyre tidskrævende.. Og mon dog at man går ud og køber nye lokomotiver, da de jo "kun" skal bruges i en overgangsperiode ind til man finder en afløser til IC3 - og det ville komme bag på mig hvis dem man lejer lokomotiverne af, bruger mange millioner på at udstyre dem med ATC og en typegodkendelse..

De eneste lokomotiver jeg har kendskab til som er godkendt, er G2000 og Class 66, og jeg tvivler på man ville vælge et af dem.

G 2000 findes godt nok i en version med mere effekt end ME, men er kun gearet til 140, og det tvivler jeg på man vil ud i.

--
Mvh
Thomas
https://railphotos.eu
[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak