Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvor er vi henne i Danmark (Billedegætterier)

af KimC, 1/10 2011, 15:17 (4599 dage siden) @ D 826

Hm, vi er ved en elektrificeret jernbane. På et af billederne ser der ud til at rulle et ikke nærmere bestemt flexlinertog forbi på det elektrificerede spor, så burde det ikke umiddelbart være et sted på S banen.

I forbindelse med sidste billed nævner du privatbanens spor, som ser ud til at være i brug. Det eneste sted jeg lige kan komme på hvor en privat/regionalbane i brug mødes med en elektrificeret bane skulle være Slagelse.
Så tænkte jeg på sporet til Dalmose, men det var jo en overgang elektrificeret og nu er dethelt væk.
Det kunne også være Snekkersten, hvis man er villig til at opfatte lille Nord som en privatbane. Men jeg mener ikke at der ligger ret meget overflødigt sporanlæg i Snekkersten.

Kan det tænkes at du driller os lidt, og den der "privatbane" evt er et privat sidespor til gods?

Der er et højt byggeri i baggrunden som kune ligne noget i Vojens. Og der er et tilgroet spor fra Skrydstrup som vel godt kunnne passe lidt ind i billedet, men det tobegrebs signal mankan skimte findes ikke på det sted. Og at kalde Haderslevbanen for en privatbane er nok lidt langt ude, og jeg synes heller ikke at sporet ligner. Desuden kan man heller ikke se den ene bane når man står ved den anden.

Så lidt højttænkning herfra, men alligevel ikke noget bud.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak