Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Shell med ICA (Generelt)

af Hans Henrik Landsvig ⌂, Buddinge, 8/10 2011, 20:40 (4586 dage siden) @ Claus E. Hansen

Jo, hele nationen blev i 50erne og vist også starten af 60erne dagligt tæppebombet med begrebet: ”Shell med ICA”.

Du kunne ikke åbne et dagblad eller gå i biografen uden at blive konfronteret med pågående reklamer for ICAs vidunderlighed. I dag ville disse reklamer være politisk særdeles ukorrekte.

Jeg husker en fra biografen, hvor en ung fløs i en cabriolet tanker op med mirakelmidlet, starter lakdyret, træder sømmet i bund og fræser ud over fortov og cykelssti med hjulspin og en blærerøvsfaktor, som er pænt over 100.

I en avisannonce forklaredes det, at man ikke måtte blive skuffet, når man første gang tankede ”Shell med ICA”. Der var jo stadig rester af den hidtidige (underforstået underlødige) benzin i tanken, så det var først efter anden tankning, man for alvor kunne mærke virkningen.

Man må håbe, at datidens bilister har haft en god hukommelse for deres vogns præstationer. ;-)

Jeg var omkring ti år på det tidspunkt, og allerede dengang tog jeg mig til hovedet over kampagnens tåbelighed.

Det sjove er så, at Shell i dag fører heftig kampagne for et andet vidunderprodukt, som allerede efter første tankning (fremskridt hedder den slags) kan få bilen til at køre længere på literen.

Ihukommende netop ICA-kampagnen besluttede jeg at undersøge sagen og sammenlignede systematisk den ny Shell-benzin med det generelt billigere produkt fra OK. Og ja: Jeg tankede op både fem og seks gange i træk med samme varemærke.

Det var mig umuligt at registrere nogen forskel!!!

Og hvis der havde været en, var den nok blevet udlignet af, at Shells benzin – i det mindste her i det nordvestlige københavnsområde – generelt er betragteligt dyrere end konkurrenternes.

Med venlig hilsen
Hans-Henrik Landsvig


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak