Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Ukendt MZ i Aalborg i 1975 eller 1976. (Billedegætterier)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 17/10 2011, 23:26 (4577 dage siden)

Jeg er (stadig) dybt imponeret over detailvidensniveauet her på Forum - jf. anden tråd hvor der drøftes trækkroge på MZ.

Noget af den viden skal sandsynligvis mobiliseres, hvis nedenstående MZ skal identificeres.

Der er tale om et billede fra min "pre-feroviale" periode. Dvs. den periode, hvor jeg gik til "foto-lære" på ungdomsskolen, men endnu ikke vidste, at jeg interesserede mig for jernbane.

Engang imellem gik jeg derfor rundt og ledte efter motiver. En dag i 1975 eller 1976 er jeg (åbenbart) kommet forbi Aalborg banegård og har taget nedenstående foto. Jeg har ingen anelse om, hvilken MZ, det er jeg for foreviget og der er ingen hjælp at hente ved at kigge på negativstrimlen eller i mine notater - thi sidstnævnte er ikke-eksisterende.

Som det ses har jeg taget to næsten ens billeder af motivet. Eneste forskel er, at jeg sandsynligvis har eksperimenteret lidt med blænde eller lukketid.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]
[image]

Ukendt MZ i Aalborg 1975 eller 1976. Lokomotivet holder i spor 4 forespændt sydgående IC-tog. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Maribo Sukkerfabrik
Maribo Sukkerfabrik

A/S Maribo Sukkerfabrik blev grundlagt i 1896 af Storkøbmand C. A. Quade i Maribo og to store københavnske firmaer. Allerede to år senere blev fabrikken solgt til De danske Sukkerfabrikker og i denne koncern fungerede fabrikken frem til nedlæggelsen i 1963.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak