Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

En ond gættekonkurrence... Fundet.. ;o) (Billedegætterier)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 24/10 2011, 23:46 (4572 dage siden) @ K.B.Andreasen

Dette har så rumsteret godt i hovedet i nogle timer, men det var dog først her til aften, langt fra nettet, at jeg under læsning af "Det tabte land" (en faglitterær bog der dog intet har med jernbane at gøre) nærmest tilfældigvis fandt løsningen, og den kommer så her: Statens Forsøgsstation i Studsgård :-D :-D :-D

Meen mon ikke Thomas har nogle ekstra guldkorn i lommen her. ;-)

Kære Klaus

Nej, jeg har desværre ikke ekstra guldkorn i lommen. Andet end mine største komplimenter til både dig og især også L. H. Jensen. Det er nemlig ikke en jernbanestation men Statens Forsøgsstation ved Studsgård. Og den findes der kun ét billede af på hele internettet (jeg har i hvert fald ikke kunnet finde andre end det, som er i dit ovenstående link).

Bogen "Det tabte land" er kvalitetslæsning, der også står på min reol; men jeg havde faktisk ikke i baghovedet, at Statens Forsøgsstation i Studsgård er afbilledet deri. Sikke et sammentræf.

Afslutningsvist: Hold da op hvor den bygning lugter langt væk af jernbanestation - ved første øjekast. Især karnappen. Men L. H. Jensen redegør jo på fineste vis for, hvorfor den ikke kan være en jernbanestation.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak