Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fra MY´ernes sidste storhedstid på Svendborgbanen, 1995 (Generelt)

af Aleman, 8/11 2011, 15:14 (4555 dage siden) @ Claus E. Hansen

Får man være med? I august 1992 gæstede MY 1126 samt en anden MY Svendborg. Vanen tro noterede jeg intet ned, så jeg aner ikke, hvilken anden MY, der var med - det kan hverken ses på dette eller på andre af mine billeder. Jeg troede vel, at jeg ville kunne huske det til evig tid. Kameraet var heller ikke for godt, men det er der ikke noget at gøre ved.

[image]

Her ses de to MY'er holdende på banegården, mens de afventer at returnere til Odense med eftermiddagsgodstoget. Når de startede, kunne det høres over hele byen. Enkelte gange har jeg overværet, at godstoget tog tilløb helt nede fra Havnegade-overkørslen for at få så meget fart på som muligt ud af byen.

Næste billede er fra juli 1995. Her passer den orangefarvede rangist meget godt ind i den spraglede MY (og så kan man gruble over, om det arme lokomotiv skal have denne kagedåsebemaling til evig tid, eller om en nådig fremtid vil forbarme sig over det og give MY'en den rigtige farve igen!).

[image]

MY 1126 har netop passeret den nys omtalte Havnegade-overkørsel og ruller forbi den flotte Toldbod hen til perron 2 for at holde pause. Kameraet er lidt bedre, men gengivelsen her ikke for god. Beklager! Og det var alt for dén 25-øre.

Venlig hilsen,

Aleman


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MH399Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak