Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fra MY´ernes sidste storhedstid på Svendborgbanen, 1995 (Generelt)

af Peter H, Nærum, 7/11 2011, 12:23 (4556 dage siden) @ Claus E. Hansen

Hej Claus

Jeg synes heller ikke at rangerplatformene - eller om man vil - rangergelænderne klæder maskinerne.

Nå, men det er ellers nogle meget skønne billeder du kommer med her. Man kan se at 1147 endnu ikke er blevet genopmalet som de resterende My blev, efter miljørenoveringen i midt 90'erne. Den har dog fået en lille plet maling på siden ved litret:-D

Jeg ærgrer mig såda over at jeg ikke havde et ordetnligt fotoapparat dengang i 1997 hvor Man stadig kunne se DSB My på Sjællland. Jeg gik på Den Danske Urmager Skole i Ringsted i 1997-1999. Indtil oktober 1997 kunne jeg sætte mig ned på Ringsted station og se nogel af de sidste DSB My trukne godstog på Sjælland. De sidste jeg så var MY 1153 og det sidste mindes jeg var My 1135 med en Me i forspand. Sidstnævnte kørte langsomt gennem Ringsted for fuld kraft:-P

Iøvrigt undrer det mig hvorfor det var et sjældent syn at se Me og My i multiplekørsel? Eller rettere JEG har aldrig set det hverken i virkeligheden eller på billeder i bøgerne.

Venlige My hilsener fra
Peter


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Østre Gasværk
Østre Gasværk

I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak