Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Erindringer om leverancer af tidligere salgschef for NOHAB (Generelt)

af Erik, My 1 2 87 ⌂, Odense, 2/12 2011, 21:40 (4531 dage siden)

Selvom dette er en "gammel" nyhed, så bringer jeg den alligevel her, da dette udmærkede forum ikke eksisterede dengang artiklen blev lagt på My 1 2 87.dk.

Nedenstående artikel "NOHAB´s leverancer af rullende materiel og MY/MX/MZ-lokomotivet" er skrevet af tidligere salgschef for NOHAB, Per-Emil Eller. Han var salgschef i 1950'erne med ansvar for bl.a. leverancerne til DSB (My, Mx og Mz).

I 2009 fik jeg kontakt til hans søn - som lige siden sin barndom også har været meget jernbaneinteresseret - og derigennem fået mulighed for at bringe erindringerne (som blev nedskrevet i 1987). Desuden kan det oplyses, at der i nogle bøger står R. Keller under billeder, som faktisk viser Per-Emil Eller. Rickard Keller var længe hos NOHAB, mens Per-Emil Eller forlod virksomheden i 1962.

Jeg tror, at rigtig mange vil finde artiklen interessant. Den blev som sagt første gang publiceret i 2009.

Erindringerne på både svensk og dansk finder du her: NOHAB´s leverancer af rullende materiel og MY/MX/MZ-lokomotivet.

God læsning.

--
Hilsen Erik
www.my1287.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Vandbygningsvæsenet
Vandbygningsvæsenet

Kystsikring langs især den jyske vestkyst blev i mange år udført af Vandbygningsvæsenet. Her er hele historien om selskabet med fokus på de mange smalsporsbaner og de mange lokomotiver.

Læs mere

Jernbanebøger

Sorøkatastrofen

Sorøkatastrofen. Pris 225 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak