Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Film: Det sidste nattog (Generelt)

af Ekaeli007, 4/12 2011, 11:01 (4530 dage siden) @ Per Hauberg

Virkelig god og fanger næsten sjælen ombord på nattoget uden man selv er med under kørslen.
Gensynet med blandt andet de engelske sovevogne, jeg ved godt mange også mig selv i begyndelsen af deres kørsel i Danmark smilede af deres udseende og de smalle korridorer, men man kan ikke grine af dem når man kørte, de lå sgu godt i sporet og meget stille under kørslen. Jeg har prøvet at køre i dem et par gange til jylland. Og gensynet med nattogsjensen (æret været hans minde han omkom desværre ved en bilulykke ikke så lang tid efter nattoget var hørt op med at køre) trafikmanden der var ansvarlig for nattogsproduktet, jeg tror at han næsten altid stod på i Roskilde og kørte med til Kh og sommetider til Helgoland, hvis der lige var et par ting, det tog stod ham nær, hvis ikke der var engelske sovevogne nok og vi skulle bruge reserven wlabm 460 eller 461 det bekom ham ikke vel, der var livlig telefoneren til værkmester, eller der manglede en vogn i weekenden, skete heldigvis næsten aldrig, så knoklede håndværkerne en vis legemsdel ud af bukserne, tænk nu hvis der var udsolgt hvad der faktisk altid var i weekenden og torsdag aften mange gange. Ja jeg savner ånden på vores værksted, Helgoland når den skulle være klar.

Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924
Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924

Her er tekst og billeder fra jubilæumsskriftet "Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924", der fortæller om banens forhistorie, anlæggelse og første 25 år. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere
DSB MZ1407Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak