Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvor. (Billedegætterier)

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 10/1 2012, 00:57 (4501 dage siden) @ Jesper Reinfeldt

Dengang vi samlede billeder ind til en bogudgivelse om Skælskørbanen var der masser af billeder at øse af, dog nok med en halvstor overvægt af Slagelse-Næstved banen. Sterling foto i Skælskør affotograferede det hele til formålet.
Oprindelig var det vel meningen, at HEG-Peter skulle skrive manuskriptet, men i stedet blev det Ole Plum. Mange af billederne blev ikke brugt (men mange af OCMP).
Hvad der blev af materialet og filmrullerne bagefter, ved jeg ikke, men HEG-Peter eller Ole Plum må vel være de nærmeste at spørge ?
Hilsen
Jesper

---------

Hej Jesper.

Tak for dit indlæg, som jeg har læst, og er med på, hvad Du mener.

For "en sikkerheds skyld" vil jeg alligevel tilføje, at jeg ikke -i den forstand- savner de pågældende billeder/illustrationer. Jeg er fuldt til freds med dem, der allerede er modtaget (... og der er plads til flere), men det var en reaktion på det, at nogle tilsyneladende holder billeder tilbage, til en bog som måske først udkommer i en fjern fremtid, eller måske aldrig. Dette til trods for, at der altså åbenbart er rigeligt med billeder at tage af.

I øvrigt er der vel ingen der siger (nogle forventer det åbenbart), at alle illustrationer skal være totalt jomfruelige. Hvis fotografierne er tilstrækkeligt gode og illustrative, skulle de gerne benyttes af den grund, og ikke fordi de "aldrig er set tidligere".

Dertil siger Tommy så, at bøger "er forældet teknologi - det er kun gamle mennesker, der læser bøger i dag. ;-)".

Så er det da endnu mere ærgerligt, at billederne bliver liggende i skrivebordsskufferne og visner, indtil arvingerne en dag smider "det gamle lort" væk (sådan blev en af vennernes billedsamling rent faktisk omtalt af vedkommendes børn. Hvad mon der skete med denne samling ??? ! ! !)

Erik V. Pedersen.
http://evp.dk/index.php?page=dalmose


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak