Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

My-billeder fra Jens MO Møller (Jernbanen i dag)

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 22/1 2012, 12:32 (4501 dage siden) @ Mads Olesen

De elvarmestik havde 1155 også op til starten af 1990erne.

Det er rigtigt at maskinen havde indbygget elvarme tidligere - den fik endda virksom dampvarme igen. Men elvarmestikkene bibeholdtes for at kunne køre forspand med elvarmelok. bla. i Jylland med IC 120-119-180 og 187.

1153 havde også fået indbygget gennemgående elvarmeledning.

Det sjove ved billedet er vel nærmere, at der både er elvarmestik og dampslange på 1155.

Mads

Det var jo også meget herligt at ME'erne også havde dampvarmekobling.:-D
[image]

Henrik

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML

I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.

Læs mere

Jernbanebøger

Sydfyenske Jernbaners Rullende Materiel

Sydfyenske Jernbaners Rullende Materiel. Pris 250 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak