Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Risskov Billetsalg (Generelt)

af L.H. Jensen, 21/2 2012, 17:26 (4448 dage siden) @ tjagvad@mail1.stofanet.dk

Tak for svaret.

Hvis jeg kigger på Hist. kort, lave målebordsblade kan jeg se, at der står Stationen der, hvor parkeringspladsen ligger for enden af Stationsvej. Så det må have været den som de rev ned dengang for rigtig mange år siden.

For enden af Stationsgade - ikke "-vej" ...;-)

Nå, men det er korrekt, at bygningen - desværre - blev nedrevet midt i '70'erne efter at have været brugt som depot for Den Jyske Opera i nogle år.

Een eller anden sjællænder (dem har vi ikke i alle tilfælde været heldige med ...) købte bygningen af DSB for et symbolsk beløb med henblik på genopførelse efter sigende "et sted i Nordsjælland". Jeg fulgte nedrivningen og fik lov til at bjærge diverse arkivalier; nedrivningen foregik i øvrigt noget hårdhændet, og jeg tvivler på, at man vik bjærget ret meget brugbart. Bl.a. blev samtlige skifertagplader blot smidt ned og ødelagt - ejeren fortalte, at han i stedet ville lægge kobbertag(!) på bygningen. Kun een enkelt gang så jeg ham slæbe afsted med en bjælke til genbrug.

Men måske fik han alligevel realiseret projektet - jeg har blot aldrig kunnet finde ud af noget herom, men måske er der kloge og vidende personer her i dette forum, som kan hjælpe (som nævnt ovenfor, er det jo ikke alle sjællændere, vi har været uheldige med :-))

Lad høre, hvad I ved - p.f.t!

vh
LHJ


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak