Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

ranger uheld idag på kbh h, max hastighed? (Generelt)

af AndreasM, 17/3 2012, 11:56 (4434 dage siden) @ Jens V

Undskyld mit franske..., men sikke noget vrøvl.

Det er infrastrukturforvalteren - in casu Banedanmark - der fastsætter reglerne på egen infrastruktur, for BDKs vedkommende gennem SR, SIN m.v. - uanset sikret/ikke-sikret.

Jernbanevirksomhederne kan, efter godkendelse i Trafikstyrelsen, fastsætte egne regler for egne tog/rangerbevægelser, når de vel at mærke er mere restriktive end Banedanmarks.

Ejer en jernbanevirksomhed egen infrastruktur, er det naturligvis jernbanevirksomheden (som infrastrukturforvalter), der fastsætter reglerne.

Dit franske må du sådan set selv rode med. Jeg har intet sagt om at det generelt gælder sådan for sikrede/usikrede områder, men lige præcis på hovedbanen falder det sådan sammen, at ved overgangen til usikret område i henholdsvis Belvedere, KGC og maskindepotet, der er det DSB og DSBs regler der tager over. Dette er tydeligt beskrevet i DSBs sikkerhedsinstrukser, som ikke er offentlig tilgængelige men udleveres til operatører der skal køre i områderne.. Og lige så tydeligt er det beskrevet at de gælder både for DSB og for andre operatører. Jeg kan ikke give et bevis for at DSB ejer pågældende områder, men tilsyneladende kan dem der påstår at det er Banedanmarks jo heller ikke give bevis for deres postulat (der er intet i vejen for at DSB hyrer Banedanmark til at vedligeholde DSB infrastruktur). Så det vil være påstand mod påstand.

låst
2501 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak