Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Bevaring af MR (Jernbanen i dag)

af Steff, 24/3 2012, 12:34 (4819 dage siden) @ Henrik Tolderlund

God middag Henrik!

Kom i tanker om, at de manglende muligheder for at køre veterantog på S-togsnettet måske også var med til for beslutningstagerne dengang, at udskyde en eventuel renovering af de bevarede S-togssæt hos DSB som DJK.
Det vigtigste er vel at de er bevarede. Ligeledes vil det da være spildte penge at gennemrenovere noget man ikke kan køre med (manglende tråd) og som herefter skal opbevares inden døre og fylder som bare ind i hel...., ikke sandt. For hvad skal så stå udendøre af det renoverede?
Og det samme gælder for MR/MRD og Y-tog m. fl. Det er vel p.t. ikke lige det PUBLIKUM (altså dem der BETALER og ikke "the nerds" der synes at alt skal bevares da det er rart at se på (og høre:-) ))synes er den spændende oplevelse at tage familien med til, vel. Det er vel stadig træ, damp, åbne endeperroner eller stålvogne fra dengang (nu næsten kun) farfar var ung eller noget sølvekspress der duer.
Alt andet er vel ønsketænkning, muligvis for tiden urealistisk, men da ellers en rar tanke!

--
Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik

Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak