LNJ - omløb i Jægersborg (Generelt)
Jeg har i formiddag besøgt både Jægersborg og Nærum.
Hvad Jægersborg angår, stiger banen jævnt op gennem kurven mod Firskovvej. Det lille bump på Thomas billeder er et synsbedrag, som også opleves, når man står på stedet i levende live.
Men der er altså ingen risiko for løbskkørsel i den retning, og faldet ind mod sporstopperne har naturligvis lettet håndrangeringen betydeligt.
I Nærum er der derimod et fald mod syd. Det begynder så tidligt at indgangssporskiftet ligger i det, så manøvrering som i Jægersborg har været totalt udelukket.
Om Jægersborg i dag kan siges, at det omtalte AM-DS signal, som jeg husker det, stod lidt nord for S-baneperronen. Det var først i dag, det gik op for mig, at det nu står syd for stationen. DSB-forbindelsens spor var godt rustne. Sporskiftet i LNJ-enden har nøglelås.
Jeg glæder mig til at se Johns billeder af rangering i Jægersborg, og hvis nogen ved noget om oprangering af skinnebustogene og instruksen for betjening af forbindelsessporet, er jeg stadig meget interesseret.
Med venlig hilsen
Hans-Henrik Landsvig