Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Istanbul (Jernbanen i dag)

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 12/8 2012, 22:35 (4282 dage siden) @ UTJ

Det er ganske interessant at se i andre byer at man kan det, der ikke kan lade sig gøre i København - nemlig moderne integreret overfladetrafik, der sikrer en hurtig og fleksibel på- og afstigning, samt anvendelse af kørebanen udenfor togtid (=sporvogne).

Hej Ulrik

Jamen, det må jo skyldes, at staklerne stadig lever i stenalderen, eller at de blot har misforstået noget.
I et "moderne" samfund befinder sporvognene sig på museum, mens byrummene er blevet beriget med bilernes, bussernes og lastbilernes mange "lyksaligheder" i form af super energieffektiv og forureningsfri transport af både gods og passagerer, som på ingen måde begrænser fremkommeligheden, eller på nogen måde skader sundheden eller miljøet.
Vi må straks tage derned og redde staklerne fra den vildfarelse at tro, at skinner og jernbanehjul overhovedet har nogen berettigelse i et fremsynet, moderne og højteknologisk samfund.

Men udover dét, så tusind tak for både billeder og lidt indblik i de Istanbul'ske forhold.
Og hvor er det en flot hovedbygning - den bliver vel forhåbentlig sat i stand igen (?).

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • Istanbul - UTJ, 12/8 2012, 16:51 [*]
    • Istanbul - Woodi, 12/8 2012, 16:56
      • Istanbul - Lars Kongshøj, 12/8 2012, 17:52
        • Istanbul - Niels Bak, 13/8 2012, 00:20
          • Amsterdam - Lars Kongshøj, 13/8 2012, 01:08
          • Istanbul - Allan Eriksen, 13/8 2012, 07:18
            • Istanbul - Lars Kongshøj, 13/8 2012, 08:49
    • Istanbul - Lars Kongshøj, 12/8 2012, 17:56
      • Istanbul - Michael Deichmann, 12/8 2012, 23:54
        • Istanbul - Lars Kongshøj, 13/8 2012, 00:52
          • Istanbul - Niels Munch, 13/8 2012, 08:52
    • Ital Ordines destination - Langelandsbanen, 12/8 2012, 22:34
    • Istanbul - Carsten B. Thomsen, 12/8 2012, 22:35
      • Istanbul - Allan Eriksen, 12/8 2012, 23:29

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak