Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lastbilafgifter syvdobles! (Trafikpolitik)

af Fysikeren, 20/10 2012, 18:48 (4216 dage siden) @ Peter Sloots

Til detaildistribution som i Nettos tilfælde er jernbanen håbløs. Men Vestas anvender jo bane til Esbjerg, fordi det kan betale sig. Jernbanen bruges også i visse lande til distribution mellem lagre, mener at Coop gør dette i Sverige. Biler kommer vist også ofte på toget til Vamdrup, mens stål- og mineindustrien i mange lande er gode banekunder. Så jeg vil ikke sige, at banegods er håbløst, men at Netto ikke kan bruge det, det er ret oplagt :)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Sorøkatastrofen

Sorøkatastrofen. Pris 225 kr.

Læs mere
Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik

I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.

Læs mere
DSB MT162

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak