Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

6 overkørsler Hinnerup-Bjerregrav (Trafikpolitik)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 15/2 2014, 03:58 (3768 dage siden)

Er der nogen, der kender status på de 6 overkørsler mellem Hinnerup og Bjerregrav (nr. 300 mellem Hinnerup og Hadsten (har indtil fornylig i en kortere periode været "midlertidig nedlagt" pga. hærværk, men figurerer p.t. ikke i La. Er den blevet "genåbnet?"), nr. 313 og 318 mellem Hadsten og Langå, nr. 333 syd for Stevnstrup, nr. 335 i Stevnstrup, nr. 360 i Bjerregrav (fri bane).

Jeg har ikke set noget politisk forlig eller en finanslov, hvor er er afsat penge til at gøre dem niveaufri. Men måske har jeg overset noget?

Jeg går ud fra, at deres nedlæggelse er en forudsætning for 200-250 km/t på nævnte strækning?

Måske skulle jeg blot nærlæse forliget om Togfonden DK? Nå, det bliver ikke lige nu, for nu kalder dynerne.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

6 overkørsler Hinnerup-Bjerregrav

af Fysikeren, 15/2 2014, 09:35 (3768 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Som jeg har forstået det, så bliver nedlæggelsen af overkørslerne finansieret gennem Togfonden DK. Her er der afsat penge til en opgradering af banen inkl. nedlæggelsen af overkørsler og udretning af kurver.

Det er, såvidt jeg ved, dog ikke formelt besluttet, om man opgraderer banen eller i stedet anlægger en ny bane. Bliver det en ny bane, så nedlægges overkørslerne formentlig ikke i denne omgang.

6 overkørsler Hinnerup-Bjerregrav

af steenth, 15/2 2014, 10:42 (3768 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Jeg har ikke set noget politisk forlig eller en finanslov, hvor er er afsat penge til at gøre dem niveaufri. Men måske har jeg overset noget?

Du er for tidlig ude. Banedanmark har en side - Opgradering Aarhus-Hobro - her omtales et beslutningsoplæg. Men den har jeg ikke set noget til endnu, selvom den skulle været kommet i 2013. Men den kan være forsinket.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak