Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hastighedsopgradering af Tølløsebanen..... (Trafikpolitik)

af ulca, 30/3 2014, 19:16 (3698 dage siden) @ Frank Poulsen


Det er første sted overhovedet jeg har set noget officielt om at der skal køres direkte fra Faxe til Roskilde. Er der nogen der ved om det rent faktisk er et faktum og er bestemt? eller det bare er noget alle forventer uden det reelt er besluttet på nogen måde.

MVH
Frank

Mig bekendt er det en anbefaling som Trafikstyrelsen kom med i deres store analyse af den danske jernbane, hvor man også kom med en række anbefalinger. For Region Sjælland involverede disse anbefalinger: Dels elektrificering af den sydlige del af Lille Syd (stykket Næstved til Køge) og forbindelse mellem det stykke og den kommende bane København - Køge Nord - Ringsted, dels at visse regionaltog fra Nykøbing Falster efter Næstved sendes via Køge - Køge Nord - Ny Ellebjerg - København H., og at man lader Regionstog fortsætte deres tog på Østbanen til Roskilde. Elektrificeringen er mig bekendt vedtaget, mens de øvrige anbefalinger endnu kun er det; anbefalinger.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Højbygaard Sukkerfabrik
Højbygaard Sukkerfabrik

Sukkerfabrikken Lolland blev opført i Holeby i 1872. På grund af uheld og en ringe økonomi, gik fabrikken konkurs i 1877 og genopstod med nye ejere som Højbygaard Sukkerfabrik. Her er historien og billederne fra fabrikken med de mange smalsporslokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak