Köf 13
Hvem ejer Köf rangertraktor nr. 13 i dag? Min seneste notering er "2007 til CFL". Hvor står den i dag?
--
af Tommy Nilsson , Ringsted, 21/2 2011, 11:07 (4825 dage siden)
Hvem ejer Köf rangertraktor nr. 13 i dag? Min seneste notering er "2007 til CFL". Hvor står den i dag?
--
af TeamBaumann, Hjordkær, 21/2 2011, 11:15 (4825 dage siden) @ Tommy Nilsson
Er det måske denne du søger?
Vojens - 24.09.2010
Nok i forbindelse med arbejde på Haderslev banen.
af OD, Od, 21/2 2011, 11:26 (4825 dage siden) @ Tommy Nilsson
Hvem ejer Köf rangertraktor nr. 13 i dag?
Railservice.
af Christian_3120@hotmail.com, 21/2 2011, 11:28 (4825 dage siden) @ OD, Od
Den har stået i Esbjeg i et par måneder for et par år siden :) 2008 tror jeg.
af Anders Madsen, 21/2 2011, 11:33 (4825 dage siden) @ Christian_3120@hotmail.com
Original litranummer-plade fra LJ M 13 befinder sig hos en privatmand i Nakskov
af Tommy Nilsson , Ringsted, 21/2 2011, 12:14 (4825 dage siden) @ Anders Madsen
Tak for svar. Jacob blev solgt til Railservice i 2009 så jeg satser på, at Köf 13 blev solgt med ved samme lejlighed.
--
af John Hansen , Od, 21/2 2011, 12:37 (4825 dage siden) @ Tommy Nilsson
Tak for svar. Jacob blev solgt til Railservice i 2009 så jeg satser på, at Köf 13 blev solgt med ved samme lejlighed.
Jeg tog billed|er af Railservice M 13 i Rødekro i 2008, så jeg tipper på at det var det år den overgik til dette firma.
Så vidt jeg husker var der allerede på det tidspunkt et Railservice logo på førerhusets bagvæg, men billeder heraf har jeg ikke lige ved hånden.
Railservice startede i øvrigt med at holde til i Rødekro, men flyttede senere materiellet til Vojens (herunder også ex. ØSJS M 10 og en ex. BS trojle).
Mvh. John
af OD, Od, 22/2 2011, 14:31 (4824 dage siden) @ John Hansen
Tak for svar. Jacob blev solgt til Railservice i 2009 så jeg satser på, at Köf 13 blev solgt med ved samme lejlighed.
Jeg tog billed|er af Railservice M 13 i Rødekro i 2008, så jeg tipper på at det var det år den overgik til dette firma.
Railservice Trolje 68 + M 13 kørte Pa-Es 08.11.2006.
M 13 trsp. på blokvogn Es-Te 12.09.2008.
M 13 stod i Rq 29.11.2008.
af OD, Od, 21/2 2011, 13:25 (4825 dage siden) @ Tommy Nilsson
Tak for svar. Jacob blev solgt til Railservice i 2009 så jeg satser på, at Köf 13 blev solgt med ved samme lejlighed.
Køf 13 (eller 250) blev allerede solgt til NEG/Railservice i 2006.
TRX 01 (VNJ KF 16) blev solgt til NEG/Railservice i 2005.
af Tommy Nilsson , Ringsted, 21/2 2011, 15:24 (4825 dage siden) @ OD, Od
Tak for svar. Jacob blev solgt til Railservice i 2009 så jeg satser på, at Köf 13 blev solgt med ved samme lejlighed.
Køf 13 (eller 250) blev allerede solgt til NEG/Railservice i 2006.TRX 01 (VNJ KF 16) blev solgt til NEG/Railservice i 2005.
Æh? Er NEG og Railservice ikke to forskellige selskaber?
Jeg har følgende på de to traktorer:
Traktor 13:
1987 fra DB 323 171 til LJ M 13
1993 til DSB Traktor 13
2001 til RDK Traktor 13
2006 til DJ Traktor 13
2007 til CFL Traktor 13
2008 til Railservice
DL 1:
1987 fra DB 323 289 til VNJ KF 16
1999 til PBS DL 1
2006 til DJ DL 1
2007 til CFL DL 1
2009? til Railservice
DJ samarbejdede med NEG på den tyske side af grænsen. Moderselskabet CFL i Luxemburg omdøbte i 2007 DJ til CFL cargo Danmark.
--
af OD, Od, 21/2 2011, 17:03 (4825 dage siden) @ Tommy Nilsson
Tak for svar. Jacob blev solgt til Railservice i 2009 så jeg satser på, at Köf 13 blev solgt med ved samme lejlighed.
Køf 13 (eller 250) blev allerede solgt til NEG/Railservice i 2006.TRX 01 (VNJ KF 16) blev solgt til NEG/Railservice i 2005.
Æh? Er NEG og Railservice ikke to forskellige selskaber?
Jeg har følgende på de to traktorer:Traktor 13:
1987 fra DB 323 171 til LJ M 13
1993 til DSB Traktor 13
2001 til RDK Traktor 13
2006 til DJ Traktor 13
2007 til CFL Traktor 13
2008 til RailserviceDL 1:
1987 fra DB 323 289 til VNJ KF 16
1999 til PBS DL 1
2006 til DJ DL 1
2007 til CFL DL 1
2009? til RailserviceDJ samarbejdede med NEG på den tyske side af grænsen. Moderselskabet CFL i Luxemburg omdøbte i 2007 DJ til CFL cargo Danmark.
Jo, men dengang var DJ/NEG & Railservice en smule sammenspiste, så hvem der lige købte hvad og hvornår, ligger lidt hen i det uvisse.
af OD, Od, 23/2 2011, 04:48 (4823 dage siden) @ Tommy Nilsson
Tak for svar. Jacob blev solgt til Railservice i 2009 så jeg satser på, at Köf 13 blev solgt med ved samme lejlighed.
Køf 13 (eller 250) blev allerede solgt til NEG/Railservice i 2006.TRX 01 (VNJ KF 16) blev solgt til NEG/Railservice i 2005.
Æh? Er NEG og Railservice ikke to forskellige selskaber?
Jeg har følgende på de to traktorer:Traktor 13:
1987 fra DB 323 171 til LJ M 13
1993 til DSB Traktor 13
2001 til RDK Traktor 13
2006 til DJ Traktor 13
2007 til CFL Traktor 13
2008 til RailserviceDL 1:
1987 fra DB 323 289 til VNJ KF 16
1999 til PBS DL 1
2006 til DJ DL 1
2007 til CFL DL 1
2009? til RailserviceDJ samarbejdede med NEG på den tyske side af grænsen. Moderselskabet CFL i Luxemburg omdøbte i 2007 DJ til CFL cargo Danmark.
Jeg har nu fået bekræftet, at DJ eller CFL aldrig har ejet de 2 Køffer. De har kørt på DJ's og senere CFL's licens, men altid været ejet af Railservice. VNJ KF 16 blev købt af TraXions konkursbo, og M 13 af Railion, men du må selvfølgelig skrive hvad du har lyst til...
af Tommy Nilsson , Ringsted, 23/2 2011, 05:30 (4823 dage siden) @ OD, Od
Tak for svar. Jacob blev solgt til Railservice i 2009 så jeg satser på, at Köf 13 blev solgt med ved samme lejlighed.
Køf 13 (eller 250) blev allerede solgt til NEG/Railservice i 2006.TRX 01 (VNJ KF 16) blev solgt til NEG/Railservice i 2005.
Æh? Er NEG og Railservice ikke to forskellige selskaber?
Jeg har følgende på de to traktorer:Traktor 13:
1987 fra DB 323 171 til LJ M 13
1993 til DSB Traktor 13
2001 til RDK Traktor 13
2006 til DJ Traktor 13
2007 til CFL Traktor 13
2008 til RailserviceDL 1:
1987 fra DB 323 289 til VNJ KF 16
1999 til PBS DL 1
2006 til DJ DL 1
2007 til CFL DL 1
2009? til RailserviceDJ samarbejdede med NEG på den tyske side af grænsen. Moderselskabet CFL i Luxemburg omdøbte i 2007 DJ til CFL cargo Danmark.
Jeg har nu fået bekræftet, at DJ eller CFL aldrig har ejet de 2 Køffer. De har kørt på DJ's og senere CFL's licens, men altid været ejet af Railservice. VNJ KF 16 blev købt af TraXions konkursbo, og M 13 af Railion, men du må selvfølgelig skrive hvad du har lyst til...
Tak for det...
Så vil jeg skrive:
Köf 13: Solgt 2006 til Railservice
TRX 01: Solgt 2005 til Railservice
--
af 1146Repratør, 23/2 2011, 13:49 (4823 dage siden) @ Tommy Nilsson
så vidt jeg ved er railservice et mands ejet.. og udfører næsten alt arbejde ham kommer i nærheden af..
link til hans hjemmeside..: http://railservice.dk/
mvh
Mads
af OD, Od, 23/2 2011, 13:56 (4823 dage siden) @ Tommy Nilsson
Så vil jeg skrive:
Köf 13: Solgt 2006 til Railservice
TRX 01: Solgt 2005 til Railservice
Jeg har fundet en gammel note, der siger 2003. Ultimo 2003 blev den videresolgt til Amtsbanerne på Als. Senere retur til Railservice. Egne noter ses herunder.
1960 - 19xx: DB Köf 6663.
19xx - September 1986: DB 323 289-9 - Hensat 1/9-1986 / Udrangeret 6/9-1986.
Januar 1987 - Juni 1999: VNJ KF 16 - Til Varde Januar 1987 / Ombygget på VNJ’s værksted 1987-1988.
Juni 1999 - Marts 2001: PBS DL 1 ”Jacob” - Til Tønder 6/6-1999 (MX 6101 Va 05.30-Tdr 08.08).
Marts 2001 - 2001/2002: TBL DL 1.
2001/2002 - Februar/Marts 2003: TRX 01.
Februar/Marts 2003 - Ultimo 2003: Railservice.
Ultimo 2003 - (2005): Amtsbanerne på Als.
20.12.2003 NORDBORG: Foreningen Amtsbanerne på Als giver sig selv et 17 ton tungt
diesellokomotiv i et års fødselsdagsgave. Lokomotivet kommer til Nordborg
på en blokvogn lørdag den 24. april 2004. Det er dagen efter foreningens et års
fødselsdag. Lokomotivet placeres på et areal på Mellemvej i Nordborg.
Lokomotivet er 50 år gammelt og har tidligere kørt på Vestkystbanen.
Pris: 10.000 kr. Transporten til Nordborg blev aldrig til noget.
(2005): Railservice.
af Tommy Nilsson , Ringsted, 23/2 2011, 15:22 (4823 dage siden) @ OD, Od
Så vil jeg skrive:
Köf 13: Solgt 2006 til Railservice
TRX 01: Solgt 2005 til Railservice
Jeg har fundet en gammel note, der siger 2003. Ultimo 2003 blev den videresolgt til Amtsbanerne på Als. Senere retur til Railservice. Egne noter ses herunder.1960 - 19xx: DB Köf 6663.
19xx - September 1986: DB 323 289-9 - Hensat 1/9-1986 / Udrangeret 6/9-1986.
Januar 1987 - Juni 1999: VNJ KF 16 - Til Varde Januar 1987 / Ombygget på VNJ’s værksted 1987-1988.
Juni 1999 - Marts 2001: PBS DL 1 ”Jacob” - Til Tønder 6/6-1999 (MX 6101 Va 05.30-Tdr 08.08).
Marts 2001 - 2001/2002: TBL DL 1.
2001/2002 - Februar/Marts 2003: TRX 01.
Februar/Marts 2003 - Ultimo 2003: Railservice.
Ultimo 2003 - (2005): Amtsbanerne på Als.
20.12.2003 NORDBORG: Foreningen Amtsbanerne på Als giver sig selv et 17 ton tungt
diesellokomotiv i et års fødselsdagsgave. Lokomotivet kommer til Nordborg
på en blokvogn lørdag den 24. april 2004. Det er dagen efter foreningens et års
fødselsdag. Lokomotivet placeres på et areal på Mellemvej i Nordborg.
Lokomotivet er 50 år gammelt og har tidligere kørt på Vestkystbanen.Pris: 10.000 kr. Transporten til Nordborg blev aldrig til noget.
(2005): Railservice.
Tak for info - jeg retter igen.
--
af Minoque, 24/2 2011, 19:36 (4822 dage siden) @ Tommy Nilsson
redigeret af Minoque, 24/2 2011, 20:34
Så denher i Holte den 12 august 2010, men er ikke klar over hvilken det er.
af Tommy Nilsson , Ringsted, 25/2 2011, 05:23 (4821 dage siden) @ Minoque
Så denher i Holte den 12 august 2010, men er ikke klar over hvilken det er.
Det er netop Köf 13 - jeg var ikke klar over, at den har været på "Djævleøen".
--
af LasseG, 25/2 2011, 09:18 (4821 dage siden) @ Tommy Nilsson
I forbindelse med sporarbejde har den både været i Holte og Klampenborg, måske endda andre steder?
af Søren Nygaard, 25/2 2011, 08:55 (4821 dage siden) @ Minoque
Hej.
Her er Köff 250 (M13) ca. en måned senere i Vojens.
Köff 250 Vojens 16-10-2010