Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

En tur mod vest til Midtjyske Jernbaner (+6 fotos) (Jernbanen i dag)

af T. Rithmester ⌂, Struer, 29/8 2015, 17:45 (3165 dage siden)

Det gode vejr blev i dag udnyttet til en tur ud mod vest :-)
Egentlig for at tjekke at ekspeditionsbygningen på Thyborøn Havn station stadig står, hvilket den heldigvis gør endnu, men lidt andet kom der også med hjem.

[image]
Strækningen mellem Victoria Street Station og Vrist, set i retning mod Thyborøn, 29. aug. 2015 (thr) Klik på billedet for en større udgave

[image]
MjbaD Ym-Ys 14 Tangen mellem Vrist og Victoria Street Station, 29. aug. 2015 (thr) Klik på billedt for en større udgave

[image]
MjbaD Ym-Ys 14 Tangen mellem Vrist og Victoria Street Station, 29. aug. 2015 (thr) Klik på billedt for en større udgave

[image]
Victoria Street Station trinbræt set i retning mod Thyborøn, 29. aug. 2015 (thr) Klik på billedet for en større udgave

[image]
Tidligere MjbaD Ym 32 - nu "Sjus Toget" på Haze over Haarum festivalpladsen, 29. aug. 2015 (thr) Klik på billedet for en større udgave

[image]
Tidligere MjbaD Ym 32 - nu "Sjus Toget" på Haze over Haarum festivalpladsen, 29. aug. 2015 (thr) Klik på billedet for en større udgave

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

låst
3158 visninger
Avatar

En tur mod vest til Midtjyske Jernbaner (+6 fotos)

af Ove Nygaard, 29/8 2015, 19:26 (3165 dage siden) @ T. Rithmester

Kære Thomas.

Hvad er det, jeg ser mellem svellerne på billederne nr. 1, 2 og 3? Er det en frodig plantevækst måske af marehalm? Nå, jeg er jo hverken infrastrukturforvalter eller tilsynsførende mere og kender slet ikke til evt. "nye normer" ;-)

duk og væk og tilbage til lænestolen igen.:-D

Bedste hilsener

Ove af Erritsø m. v.

låst
2443 visninger
Avatar

En tur mod vest til Midtjyske Jernbaner

af T. Rithmester ⌂, Struer, 29/8 2015, 19:28 (3165 dage siden) @ Ove Nygaard

Kære Thomas.

Hvad er det, jeg ser mellem svellerne på billederne nr. 1, 2 og 3? Er det en frodig plantevækst måske af marehalm? Nå, jeg er jo hverken infrastrukturforvalter eller tilsynsførende mere og kender slet ikke til evt. "nye normer" ;-)

;-)
Måske man skulle døbe banen om til Midtjyske Havebaner ;-)

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

låst
2468 visninger

En tur mod vest til Midtjyske Jernbaner

af Henning Dalsgård Knudsen ⌂ @, 29/8 2015, 22:16 (3165 dage siden) @ T. Rithmester

Da jeg i 2003 var oppe ved Vrist, var banen tilgroet hvor den går langs klitterne syd for Vrist. Jeg har været samme sted flere gange de sidste par år da ser sporet ud til at være ryddet

Mvh Henning

http://www.123hjemmeside.dk/hdknudsen

[image]

Mod Victoria Street station syd for Vrist 9-7 2003

[image]

Mod nord syd for Vrist 9-7 2003

[image]

Samme sted som forrige 2-6 2014

låst
2344 visninger
Avatar

En tur mod vest til Midtjyske Jernbaner

af T. Rithmester ⌂, Struer, 29/8 2015, 22:25 (3165 dage siden) @ Henning Dalsgård Knudsen
redigeret af T. Rithmester, 29/8 2015, 22:37

Da jeg i 2003 var oppe ved Vrist, var banen tilgroet hvor den går langs klitterne syd for Vrist. Jeg har været samme sted flere gange de sidste par år da ser sporet ud til at være ryddet

Fine billeder, Henning :-)
Men synes nu nok at sporet på billed 2 ser ret tilgroet ud, ganske ligesom i dag ;-)

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

låst
2342 visninger

Ny grøn miljøpolitik fra FIFi-DK ;)

af Richard Vierø Bruns @, 30/8 2015, 12:21 (3164 dage siden) @ T. Rithmester

Det er en ny og grøn miljøpolitik der er vedtaget i Foreningen for Infrastruktur Forvaltere i Danmark (FIFi-DK).
Den går ud på at alle stikbaner, sidebaner, havnebaner, stamspor, industrispor osv skal være usynlige i den danske natur, for at falde i med omgivelserne. Dette for at give det hele et mere naturligt islæt og for at skåne bil og bus entusiasters følsomme øjne mod synet af miljøforstyrrende jernbaner. ;) (just a joke ;) ).

I forsommeren var jeg i sommerhus mellem Vrist og Harboøre. Der var banen stort set "ukrudtsfri".

låst
2234 visninger

Totalt sygt OT indslag (:Ny grøn miljøpolitik fra FIFi-DK ;)

af ped, Hg, 30/8 2015, 13:04 (3164 dage siden) @ Richard Vierø Bruns

Undskyld, men hvis det virkelig hedder FIfi-Dk, må jeg grine...

Ovenpå Bjarne Corydongs sag med Goldman Saks, synes jeg vi skal sælge nogle af aktierne i FIfi-DK til netop Goldman Saks og omdøbe kompagniet til

FiFI DONG (det skal nok være med et GmbH bagefter)


Med en kærlig tanke til endnu et af Larsens fantastiske påfund, kan Lars Lykke jo synge:

"Fifi dong det hele er fjong... "


For Lars Lykke vandt vel kun på grund af den der tåbelige sag. (sic)

nu skal jeg nok tage en dukkert i Øresund ( det skulle være sundt for ørerne og det imellem)....

venligst

pediHg

låst
2280 visninger

Totalt sygt OT indslag (:Ny grøn miljøpolitik fra FIFi-DK ;)

af h087 ⌂, køge, 30/8 2015, 13:36 (3164 dage siden) @ ped
redigeret af h087, 30/8 2015, 14:10

:-)

FiFI DONG (det skal nok være med et GmbH bagefter) =

nok mere sådan

FiFI DONG (AIA)oietir)

og pas nu på gennemstrømningen, PEDiHg :-D - den kan nu være kraftig i Øresund og rive evt ting med sig :-D :-D

mvh
henning h087exHg/mkHg

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

låst
2182 visninger

Totalt sygt OT indslag (:Ny grøn miljøpolitik fra FIFi-DK ;)

af Richard Vierø Bruns @, 30/8 2015, 17:52 (3164 dage siden) @ ped

Bare rolig, det med FIFi-DK var bare noget jeg opfandt til lejligheden ;) .

Jeg arbejder i forsvaret i der er vi omgivet af underlige forkortelser. ;) Bla. gik vi længe og jokede med at Hærens Operative Kommando hed (HOK) og Søværnets Operative Kommando (SOK), for så burde Flyvertaktisk Kommando (FTK) jo hedde Flyvevåbnets Operative Kommando= FOK (Fuck) ;) . Eller at den nye Værnsfælles Kommando skulle have heddet Forsvarets Operative Kommando= igen FOK (Fuck) ;)

låst
2117 visninger

Totalt sygt OT indslag (:Ny grøn miljøpolitik fra FIFi-DK ;)

af ped, Hg, 30/8 2015, 18:51 (3164 dage siden) @ Richard Vierø Bruns

Hej Richhard,

Jamen sådan nogle som Henning og jeg er heeelt rolige.

Jeg mente også du var ude i nogle spøgefuldheder - det var derfor jeg kørte videre...

Henning forkorter videre med noget der der åbenbart skal hedde (AIA)oietir.
Det er nok fordi jeg skal spørge om, hvad det betyder - så det vil jeg lade være med!

Man skal måske give en omgang, hvis man spørger og jeg skal ikke gi bajer til hele forum

venligst
pediHg

låst
2062 visninger

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak