Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Høvelte

af andersj, Aalborg, 26/2 2011, 16:51 (4811 dage siden)

Hejsa

Vi har ofte kunder der skal til Høvelte kaserne, men hverken DSBs intranet eller kundecenter kan give svar på hvilke S-tog der standser i Høvelte, og hvordan man får et S-tog til at standse i Høvelte, så jeg ville lige høre om nogle herinde kan svare på overstående problemstilling. Det eneste jeg ved er at det self. er Linie E og nogle afgange tidligt om morgenen og sent om aftenen.

Høvelte

af jmp, 26/2 2011, 16:57 (4811 dage siden) @ andersj

Det står i TKS, som du kan finde på bane.dk.

Jan

Høvelte

af andersj, Aalborg, 26/2 2011, 17:03 (4811 dage siden) @ jmp

Da jeg var i Hillerød sidste år stoppede et tog da midt på dagen for at afsætte passagere. Men skal man så kontakte lkf hvis man skal af?

Høvelte

af Svend, 26/2 2011, 18:25 (4811 dage siden) @ andersj

Det er jo ikke nogen bus :-)

Som skrevet før finder du oplysningerne om, hvilke tog der standser her:
http://www.banedanmark.dk/publ/TJK/TKSK11110109.pdf

Ud over det kan der naturligvis tillyses ekstra standsninger - de der har brug for at vide det, får det også at vide ;-)

--
Svend

Høvelte

af andersj, Aalborg, 26/2 2011, 18:46 (4811 dage siden) @ Svend

Det er jo ikke nogen bus :-)

Som skrevet før finder du oplysningerne om, hvilke tog der standser her:
http://www.banedanmark.dk/publ/TJK/TKSK11110109.pdf

Ud over det kan der naturligvis tillyses ekstra standsninger - de der har brug for at vide det, får det også at vide ;-)

Nå, men det var bare hvad den seneste kunde havde fået at vide fra kundecenter, at han skulle sige det til en perronguide eller lkf at han skulle af i Høvelte. Næste gang ringer jeg til DSB S-tog drift for at får reglerne klarlagt.

Høvelte

af Svend, 26/2 2011, 19:14 (4811 dage siden) @ andersj

... men man kan da ikke udelukke, at nogen kan snakke sig til at få toget til at standse "ud over planen". Det kan man nu og da også være heldig at få buschauffører til at gøre ..... herude i forstæderne :-)

--
Svend

Høvelte

af jmp, 27/2 2011, 02:44 (4810 dage siden) @ Svend

Der har før være tillyst ekstra standsninger, f.eks. på dage hvor horder af værnepligtige skulle ankomme. I dette tilfælde har det garanteret stået i deres indkaldelse.

Jan

Avatar

Høvelte - god service

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 11/3 2011, 20:40 (4798 dage siden) @ Svend

Vi var et par gutter en tur på Høvelte banegård for at tage et par billeder, da et nordgående S-tog kom langsomt rullende ind på perronen og standsede. Det viste sig, at det kort for inden sydgående S-togs fører, havde ringet og fortalt at der stod to passagerer og ventede. Han spurgte om vi ville med, hvilket vi dog måtte afslå. Det må man jo sige var fin service.
[image]
[image]

--
[image]

Høvelte - god service

af Svend, 12/3 2011, 04:16 (4797 dage siden) @ Henrik Thomsen

I har da vist befundet jer et sted, hvor I ikke må være .......
Jeg vil anbefale jernbanefotografer til at holde sig på "offentlige områder" - både af hensyn til egen sikkerhed og til det gode omdømme. Der skal jo helst ikke udvikle sig til, at der ringes efter politiet, fordi der render nogle rundt som (måske) kan forveksles med personer, som har skumle hensigter. Og det nytter ikke noget at iklæde sig orange sikkerhedbeklædning og tro, at så går den .........

[image]

--
Svend

Avatar

Høvelte - god service

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 12/3 2011, 06:16 (4797 dage siden) @ Svend

Helt enig, og dette billede er da også taget fra den rigtige side af hegnet.

--
[image]

Høvelte - god service

af Steen H Nielsen, 12/3 2011, 10:39 (4797 dage siden) @ Henrik Thomsen

:-D Fandt lige et par billeder af Høvelte, dengang jeg arbejde op på omformerstationen d.6/1.1987[image][image]

Høvelte - lange arme

af Svend, 12/3 2011, 17:16 (4797 dage siden) @ Henrik Thomsen

Så må du have en meget lang krop og nogle meget lange arme, når du kan få kameraet så langt ud, at du kan fotografere perronen nærmest set fra sporsiden (sporet er helt lige det pågældende sted) :-)

--
Svend

Høvelte - lange arme

af Minoque, 12/3 2011, 17:27 (4797 dage siden) @ Svend

Jeg syntes det var en glimrende service fra DSB side.
Glimrende billeder, jeg har også taget nogle fra samme sted, det er da nemt at tage uden at forcere hegnet.

Høvelte

af LasseG, 27/2 2011, 18:34 (4810 dage siden) @ Svend

Det er jo ikke nogen bus :-)

385 blev brugt da jeg var til session på Høvelte tilbage i '08 ;)

Høvelte

af Krede1972, 26/3 2012, 02:27 (4417 dage siden) @ andersj

Ja, du kan altid spørge LKF om han vil standse på Høvelte.
Du får det svar, at er toget rettidigt når det når Holte, så standser LKF gerne ekstraordinært for at afsætte dig på Høvelte.

Høvelte

af re20000, 26/2 2011, 17:03 (4811 dage siden) @ jmp

Og kun der. Husk, de stopper kun i retning MOD Hillerød

Nold

Høvelte

af Minoque, 12/3 2011, 21:33 (4797 dage siden) @ andersj

Køreplan ifølge Forsvarets hjemmeside
[image]

Assens Sukkerfabrik
Assens Sukkerfabrik

De danske Sukkerfabrikker opførte i 1883-84 Assens Sukkerfabrik, der i over 100 år var en stor og vigtig arbejdsplads i Assens. Læs i denne artikel om fabrikkens historie med fokus på roebanesystemet og de lokomotiver, der befarede det.

Læs mere

DSB MH319

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak