Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

DSB's kontrakt - ministeren - kunderne (Trafikpolitik)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 12/2 2016, 09:17 (2998 dage siden)

Hvis man følger lidt med i ministerens besvarelse af diverse spørgsmål i Transport- og Bygningsudvalget vedrørende diverse kunders og pendlerklubbers utilfredshed med DSB's K16, vil man se, at ministeren generelt benytter sig af den argumentation, at DSB overholder trafikkontrakten og at trafikkontrakten er indgået mellem DSB og den tidligere regering (S+RV).

På den måde lukker han primært munden på spørgerne (som typisk er fra rød blok) samt forvirrer kunder og pendlertalsmænd. Kunder og pendlertalsmænd har hidtil haft DSB som "modstander" og det har været DSB, man skulle henvende sig til, når man ville have køreplanen ændret.

Det går snart op for kunder og pendlertalsmænd, at det fremover er ministeriet, de skal have fat i, når de ønsker noget ændret. Det vil holde en del sagsbehandlere i ministeriet beskæftiget. Men kommer man til at mangle sagsbehandlere dér, kan man jo blot "rekvirere" nogle hos DSB, for de får sandsynligvis mindre at lave fremover:-D.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

DSB's kontrakt - ministeren - kunderne

af Gæst 20, 12/2 2016, 10:22 (2998 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Jeg har andet sted kommenteret det absurde i denne manglende viden om kontrakter og markedet.

Når det går op for passagerer, ja så bliver det dybt ubehageligt for ministeren. Hidtil har der været et filter, "DSB oplyser", nu bliver det hans egne folk, som skal svare. Lorten kommer således på ministerens bord, hvilket for embedsmænd her, ikke er behageligt! Hidtil har de kunne "trække i trådene", og fået DSB til at stå i front, det er slut.

Gad vide hvor længe der går, før nogen opretter en Facebook side, "Dagens oplevelser med DSB". Med den hurtige kommunikation vi har i dag, vil mange kunder under deres togtur således kommentere alle oplevelser live! Og det bliver ubehagelig for ministeren.

DSB's kontrakt - ministeren - kunderne

af andersj, Aalborg, 12/2 2016, 10:28 (2998 dage siden) @ Gæst 20

Jeg har andet sted kommenteret det absurde i denne manglende viden om kontrakter og markedet.

Når det går op for passagerer, ja så bliver det dybt ubehageligt for ministeren. Hidtil har der været et filter, "DSB oplyser", nu bliver det hans egne folk, som skal svare. Lorten kommer således på ministerens bord, hvilket for embedsmænd her, ikke er behageligt! Hidtil har de kunne "trække i trådene", og fået DSB til at stå i front, det er slut.

Gad vide hvor længe der går, før nogen opretter en Facebook side, "Dagens oplevelser med DSB". Med den hurtige kommunikation vi har i dag, vil mange kunder under deres togtur således kommentere alle oplevelser live! Og det bliver ubehagelig for ministeren.

Flere pendlerklubber har allerede oprettet Facebook grupper hvor folk indberetter forsinkelser og mangler.
Eksempler:
Kystbanen: https://www.facebook.com/groups/kystbanenlive/?fref=ts
Øresundsforbindelsen: https://www.facebook.com/groups/940010199380822/?fref=ts
Nordvestbanen: https://www.facebook.com/pendlerklub/?fref=ts
Østfyn: https://www.facebook.com/groups/181849141897196/?fref=ts

--
Mvh Anders

DSB's kontrakt - ministeren - kunderne

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 12/2 2016, 10:36 (2998 dage siden) @ andersj

Flere pendlerklubber har allerede oprettet Facebook grupper hvor folk indberetter forsinkelser og mangler.
Eksempler:
Kystbanen: https://www.facebook.com/groups/kystbanenlive/?fref=ts
Øresundsforbindelsen: https://www.facebook.com/groups/940010199380822/?fref=ts
Nordvestbanen: https://www.facebook.com/pendlerklub/?fref=ts
Østfyn: https://www.facebook.com/groups/181849141897196/?fref=ts

Et hurtigt kig på DSB egen Facebook side, vil også afsløre hvor dårligt DSB performer over for sine betalende kunder. DSB's svar til de enkelt lader til at være et standard svar for man beklager, men ikke et ord om hvordan man vil undgå tilsvarende fremtidige hændelser - DSB i en nøddeskal !


Indsend billederContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak