Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

ETCS level 2 baseline 3 app. successfully tested in Denmark (Jernbanen i dag)

af Niels Munch, 29/9 2016, 16:29 (2789 dage siden)

"ETCS level 2 baseline 3 application successfully tested in Denmark

Alstom and Danish infrastructure owner Banedanmark have achieved a world first by successfully testing an ETCS (European Train Control System) level 2 baseline 3 application."


Læs videre her: http://www.europeanrailwayreview.com/30097/rail-industry-news/etcs-level-2-baseline-3-a...


M.v.h.
Niels

ETCS level 2 baseline 3 app. successfully tested in Denmark

af steenth, 29/9 2016, 17:22 (2789 dage siden) @ Niels Munch

Alstom and Danish infrastructure owner Banedanmark have achieved a world first by successfully testing an ETCS (European Train Control System) level 2 baseline 3 application."[/i]


Læs videre her: http://www.europeanrailwayreview.com/30097/rail-industry-news/etcs-level-2-baseline-3-a...

Kommer fra denne pressemeddelelse: http://www.alstom.com/press-centre/2016/9/alstom-achieves-a-world-first-with-successful... - resten samme tekst.

ETCS level 2 baseline 3 app. successfully tested in Denmark

af Rask Ingemann Lambertsen, 1/10 2016, 11:14 (2787 dage siden) @ steenth

Kommer fra denne pressemeddelelse: http://www.alstom.com/press-centre/2016/9/alstom-achieves-a-world-first-with-successful...

Direkte adspurgt har Signalprogrammet hos Banedanmark oplyst følgende:

"Strækningen er udrustet på basis af SRS 3.4.0.

Testtoget var udrustet med Alstom version 6.3.0 hvilket er en testversion der svarer til SRS 3.3.0 (+ en række ændringer fra 3.4.0 og enkelte fra SRS 3.6.0)."

--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.

ETCS level 2 baseline 3 app. successfully tested in Denmark

af steenth, 2/10 2016, 09:50 (2786 dage siden) @ Rask Ingemann Lambertsen

Direkte adspurgt har Signalprogrammet hos Banedanmark oplyst følgende:

Tak for oplysningerne

"Strækningen er udrustet på basis af SRS 3.4.0.

Testtoget var udrustet med Alstom version 6.3.0 hvilket er en testversion der svarer til SRS 3.3.0 (+ en række ændringer fra 3.4.0 og enkelte fra SRS 3.6.0)."

Det ligner at toget har netop den version, som man har arbejdet med i hele test perioden. Fra 3.6.0 er håndtering af ETCS over GPRS/EDGE og Online key management, som kom med i 3.5.0.

ETCS level 2 baseline 3 app. successfully tested in Denmark

af Gæst1, 2/10 2016, 11:02 (2786 dage siden) @ steenth

Men altså en skræddersyet dansk "bastard" løsning, og ikke en "ren" standard?
Interoperabelt?

ETCS level 2 baseline 3 app. successfully tested in Denmark

af steenth, 2/10 2016, 12:03 (2786 dage siden) @ Gæst1

Men altså en skræddersyet dansk "bastard" løsning, og ikke en "ren" standard?
Interoperabelt?

Nu skrev jeg test perioden. Det skal opgraderes til en nye version, når man skal gå i drift og her og nu er SRS 3.6.0 oplagt at bruge til mobil udstyr til drift. Men man venter på den beslutning, hvad man skal gå i drift med. Men her i test-fasen skal man teste om alt funktionalitet er iorden, så man kan få fanget og rettet fejl og mangler.

ETCS level 2 baseline 3 app. successfully tested in Denmark

af esni, Frederikssund, 19/12 2016, 15:17 (2708 dage siden) @ Olfert

Nu er nyheden nået til Ingeniøren:
https://ing.dk/artikel/nyt-tog-taler-flydende-svensk-dansk-tysk-europaeisk-190427

Ifølge artiklen skulle der være andre leverandører end Siemens og Alstom på vej.

Det er snarere denne nyhed, Ingeniøren henviser til?

Der er i hvert fald flere forskelle imellem den første test fra Sydbanen og til det, som er omtalt i Ingeniøren:

  • Anden leverandør af mobilt udstyr
  • Danske og Svenske STM bokse i brug
  • Handover demonstreret
  • Udstyret omtales som godkendt

ETCS level 2 baseline 3 app. successfully tested in Denmark

af Olfert, 19/12 2016, 15:32 (2708 dage siden) @ esni

Du har fuldstændig ret. Jeg troede, at det var den tråd, jeg havde fat i.

Det var lidt af en flov debut, jeg havde på forummet.

ETCS level 2 baseline 3 app. successfully tested in Denmark

af re20000, 20/12 2016, 00:36 (2708 dage siden) @ Olfert

Du har fuldstændig ret. Jeg troede, at det var den tråd, jeg havde fat i.

Det var lidt af en flov debut, jeg havde på forummet.

Jamen så går det jo fremad herfra! Velkommen til!:-) :-)

Nold

Brammingeulykken
Brammingeulykken

Den 26. juli 1913 skete en af de værste jernbaneulykker i Danmarks historie, da Tog 1029 - også kendt under navnet ´Emigranten´ - afsporedes umiddelbart vest for Bramminge station. Ved ulykken omkom 15 personer, ligesom mange blev hårdt såret. Her er hele historien.

Læs mere

ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak