Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Godstog (Dokumentar)

af Ulrik Ernst, 11/3 2011, 17:22 (4801 dage siden) @ andersj

Syret film men absolute seværdig
drengene er inde på noget rigtigt med af bryde ud af de rammer som vi får presset ned over hoved fra en tidelig alder
men helt lovligt og ufarligt er det jo ikke

Godstog (Dokumentar)

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 12/3 2011, 07:23 (4800 dage siden) @ andersj

- er det forkert at konkludere at det er Alnabru/Hallsberg - Milano de kom ombord på?

Jeg er lidt i to lejre omkring en sådan dokumentar, et siger mig at de gjorde noget ganske ulovligt og farligt og de var blevet behandlet som illegale indrejsende hvis de var blevet opdaget.

Noget andet siger mig at de her 4 venner faktisk oplevede noget ganske anderledes men alligevel fælles sammen og de ødelagde ingenting og egentlig gjorde noget ganske harmløst.

Synes dog at der er noget i mig der siger at det skal ikke være inspiration til alle andre om at gøre det, det er ikke ufarligt og ikke bare noget man gør.

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

Godstog (Dokumentar)

af OD, Od, 12/3 2011, 10:03 (4800 dage siden) @ mhv_vsvt

- er det forkert at konkludere at det er Alnabru/Hallsberg - Milano de kom ombord på?

Jeg hælder mere til TXL tog fra terminalen i Padborg.

Godstog (Dokumentar)

af TeamBaumann, Hjordkær, 12/3 2011, 11:15 (4800 dage siden) @ mhv_vsvt

Det mener jeg også - ikke noget man skal inspirede andre med -
så kan man lige så godt sige, hvad bliver det næste?
At rejse i et fragtrum på fly...være en blind passager på et krydstog skib?
Bare for at spare par hundre kroner
- Hvad vil de gøre, hvis godstoget var kommet i et uheld?

Godstog (Dokumentar)

af Jørn, 15/3 2011, 13:58 (4797 dage siden) @ TeamBaumann

De havde ringet efter deres mor der havde kommet og hentet dem.

Godstog (Dokumentar)

af Per Sørensen @, 20/3 2011, 17:01 (4792 dage siden) @ Jørn

Hej,
da jeg var ung i begyndelsen af 70erne, var jeg langt fremme i planerne om at tage soveposen, varmt tøj, masser af vand og mad og så springe på et godstog i Helsingør. Da hver vogn have fragtsedlen med destination, hvor den skulle hen og så bare vælge. Jeg skulle naturligvis til Italien!
Da vejret blev godt og tiden nærmede sig turde jeg alligevel ikke!
Der var ingen der ville med og jeg var usikker på om man kunne klare de lange tunneller i alperne, selvom jeg senere er nået frem til at det kunne man.
Det var slet ikke for at spare nogle penge, det var fornøjelsen (!)og for at kunne komme igennem de store rangerbanegårde og over alperne.
Faren for uheld må være minimal. Jeg har kørt på mc i Alperne, og det er da meget mere farligt.

Jeg får sgu lidt lyst igen, men jeg skal nok lade være...

Venligst

Ped

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak