Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

"rigtige jernbaneentusiaster kør da ikke i tog?" (Generelt)

af gamle ole2, 12/3 2017, 18:08 (2603 dage siden)

For år tilbage var jeg til et museumstogarrangement i Maribo. Der var nærmest kaos med parkeringspladser. Lod til at næsten alle ankom i bil, både der og ved andre museeumsbaner. Man kunne ikke drømme om at køre i tog-bortset selvfølgelig fra museeumstoene. Vel egentlig meget forståeligt. Kedeligt, dyrt og ringe service, men alligevel er det da meget pudsigt?


Ole

"rigtige jernbaneentusiaster kør da ikke i tog?"

af Morten Flindt Larsen, 12/3 2017, 18:35 (2603 dage siden) @ gamle ole2

For år tilbage var jeg til et museumstogarrangement i Maribo. Der var nærmest kaos med parkeringspladser. Lod til at næsten alle ankom i bil, både der og ved andre museeumsbaner. Man kunne ikke drømme om at køre i tog-bortset selvfølgelig fra museeumstoene. Vel egentlig meget forståeligt. Kedeligt, dyrt og ringe service, men alligevel er det da meget pudsigt?

Hvorfor dog pudsigt? Fordi man godt kan lide jazzmusik, behøver man jo ikke selv at spille saxofon. ;-)

Mvh
Morten

"rigtige jernbaneentusiaster kør da ikke i tog?

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, 12/3 2017, 19:09 (2603 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Hvorfor dog pudsigt? Fordi man godt kan lide jazzmusik, behøver man jo ikke selv at spille saxofon. ;-)

Omvendt kender jeg ingen, der kan lide Heavy Metal, der ikke også kan lide øl og porrer...

Det er pærer og bananer, der blandes sammen her. Ved MBJ, VBV, og MHVJs arrangementer er vægten lagt på at give gode fotomuligheder langs banerne. Jeg har svært ved at tro, at kollektiv transport til Skaaningbro er voldsom attraktiv.
Til Jernbanemuseets events i Odense (og tidligere også Randers) kom der ret mange entusiaster med tog.

Lasse

"rigtige jernbaneentusiaster kør da ikke i tog?

af tjesp02, 13/3 2017, 09:38 (2602 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen

Jeg kan huske at både til jernbanemuseets årsmøde var der altid tilbringertog, fra både Sjælland og Jylland, men både tog og årsmøde er der desværre ikke noget af tilbage.

Jeg syntes nu ellers at det giver fin mening at tage toget til de forskellige arrangementer. Jeg kan huske en meget vellykket tur til Maribo med K 582 for et par år siden.

Er det meste ikke også væk fordi det er blevet sværere at køre tog på hovedstrækningerne?

Thomas

"rigtige jernbaneentusiaster kør da ikke i tog?

af hdknudsen, 13/3 2017, 10:26 (2602 dage siden) @ tjesp02

Hej

Der er jo nogle der ikke har andre muligheder en banerne. eller andre offentlige transportmidler. Jeg har eks. for dårligt syn til at køre bil. Så jeg må tage togene rundt og så gå til de steder jeg vil tage billen. Jeg har dog haft kørelejlighed til VBV der ikke har sporforbindelse til det øvrige jernbanenet; men i sommers var jeg derinde på cykel ad naturstien fra Lund, det er jo den tidligere jernbane strækning, så får man også den genfundene bro ved Gammelstrup med i købet, og det er sundere.

Mvh Henning

http://www.123hjemmeside.dk/hdknudsen

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak