Så gik den ikke længere.. (Generelt)
Fra i aften vil der også stå DOT på metrotogene.
Vi begynder at sætte logoet på togene i aften.
--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh
af metrohenrik , Ringsted, 20/3 2017, 15:03 (2596 dage siden)
Fra i aften vil der også stå DOT på metrotogene.
Vi begynder at sætte logoet på togene i aften.
--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh
af re20000, 21/3 2017, 00:16 (2596 dage siden) @ metrohenrik
Fra i aften vil der også stå DOT på metrotogene.
Vi begynder at sætte logoet på togene i aften.
Jeg føler med jer! Det er sgu da noget pjat at bruge tid og penge på.
Nold
af Morten Flindt Larsen, 22/3 2017, 13:03 (2594 dage siden) @ re20000
Fra i aften vil der også stå DOT på metrotogene.
Vi begynder at sætte logoet på togene i aften.
Jeg føler med jer! Det er sgu da noget pjat at bruge tid og penge på.Nold
Nu ikke, så negativ, Nold. Der er mennesker, der tjener til det daglige brød ved at sætte logoet på togene, lige så vel som der er mennesker, der formår at berettige deres egen og deres indspiste kollegers tilstedeværelse på en lønningsliste ved at opfinde pseudoorganisationer som dot.
Med venlig hilsen
Mrten
af Nordexpress, 21/3 2017, 16:57 (2595 dage siden) @ metrohenrik
Det er jo dejligt at bo i et land med så stor innovationskraft ....
(Satire kan forekomme!)
af Niels Munch, 21/3 2017, 17:08 (2595 dage siden) @ metrohenrik
Fra i aften vil der også stå DOT på metrotogene.
Vi begynder at sætte logoet på togene i aften.
Godt, der ikke skal stå "Messerschmidt" .......
af Ove Nygaard, 23/3 2017, 08:42 (2593 dage siden) @ Niels Munch
Fra i aften vil der også stå DOT på metrotogene.
Vi begynder at sætte logoet på togene i aften
Kære Niels
Det er måske, fordi jeg er jyde, men hvad står DOT for ?
Jeg har også hørt, at der er tog på Sjælland, hvor der kommer til at stå DSP på togene.
Bedste DSB hilsener
Ove af Erritsø
af metrohenrik , Ringsted, 23/3 2017, 09:20 (2593 dage siden) @ Ove Nygaard
Det er måske, fordi jeg er jyde, men hvad står DOT for ?
Bedste DSB hilsenerOve af Erritsø
DOT, står for Din Offentlige Transport.
www.dinoffentligetransport.dk
Det er en paraplyorganisation, hvor DSB, Movia og Metroselskabet er sat rundt om det samme bord.
--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh
af Niels Munch, 23/3 2017, 10:06 (2593 dage siden) @ Ove Nygaard
Jeg har også hørt, at der er tog på Sjælland, hvor der kommer til at stå DSP på togene.
"De Sammenlagte Privatbaner" ???????
Bedste hilsener
Niels
af Winther, Karlskov, 25/3 2017, 18:47 (2591 dage siden) @ Ove Nygaard
Hej
Dansk Overflade Teknik
http://www.dot.dk/
Hvis du skal galvaniseres
Mvh. Bent
af andersj, Aalborg, 25/3 2017, 18:55 (2591 dage siden) @ Winther
Hej
Dansk Overflade Teknik
http://www.dot.dk/
Hvis du skal galvaniseres
Mvh. Bent
Ja det er nok den største brøler at man ikke har sikret sig et domæne til navnet. Det er ikke særligt brugervenligt at skulle skrive www.dinoffentligevardetnutrafikellertransportdetsidstebogstavstårfor.dk
Det hedder jo heller ikke www.verkehrsverbundberlin-brandenburg.de men www.vbb.de
--
Mvh Anders
af mss , 22/3 2017, 21:20 (2594 dage siden) @ metrohenrik
Jeg synes at det er praktisk nok at man minder folk om hvad trafikfællesskabet hedder, så man kan søge information om takster osv.
Men jeg håber virkelig at man snart reducerer de DOT logoer i størrelse og antal!
De er alt for dominerende og på S-togene skaber det kun forvirring som det er nu, hvor borgeren ikke klart kan se hvem operatøren er.
I København tager man et DSB-DOT S-tog. Det er noget rod...
Bare se den slags "Verkehrsverbund" logoer i Tyskland. Der sidder typisk et lille logo på siden i hver ende af et togsæt, hvorimod operatørens logo (DB eller privat) er større og anbragt på sider og fronter.
Så ved man med det samme f.eks. at man kører med et DB tog indenfor VBB området el. lignende.
--
Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums
af LasseG, 22/3 2017, 22:30 (2594 dage siden) @ mss
Jeg synes at det er praktisk nok at man minder folk om hvad trafikfællesskabet hedder, så man kan søge information om takster osv.
Men jeg håber virkelig at man snart reducerer de DOT logoer i størrelse og antal!
De er alt for dominerende og på S-togene skaber det kun forvirring som det er nu, hvor borgeren ikke klart kan se hvem operatøren er.
I København tager man et DSB-DOT S-tog. Det er noget rod...Bare se den slags "Verkehrsverbund" logoer i Tyskland. Der sidder typisk et lille logo på siden i hver ende af et togsæt, hvorimod operatørens logo (DB eller privat) er større og anbragt på sider og fronter.
Så ved man med det samme f.eks. at man kører med et DB tog indenfor VBB området el. lignende.
Det er jo ikke rigtigt, i dag bliver der i de fleste udbud i Tyskland stillet krav om at toget skal have en bestemt bemaling der afspejler det enkelte "Verkehrsverbund", ligesom vi kender det fra busverden, hvor busser der kører for et trafikselskab skal optræde i en særlig bemaling med et lille logo fra operatøren.
--
af Nordexpress, 23/3 2017, 11:11 (2593 dage siden) @ LasseG
Du har et i, at Verkehrsverbundet/den politiske opdragsgiver fremstår meget tydeligere ved de nyeste kontrakter i det sydlige naboland.
Jeg skulle dog mene, at hvor der anskaffes ny hellakerede elektriske togsæt i flotte farver, så er disse ejet af trafikselskabet og ikke ejet af den valgte operatør. På den måde er der to muligheder, enten ejes materiellet af trafikselskabet/delstaten eller det ejes af den operatør, der har budt på opgaven.
Jeg skulle også mene, at hvor DB Regio vinder kontrakterne, så køres der fortsat i de jordbærrøde farver med trafikselskabet/mærkenavnet i store hvide bogstaver.
Jeg er så lidt i tvivl om situationen i Schleswig-Holstein, nah-sh, hvor de nye hellakerede dostovogne vist køres af DB Regio?
af Niels Munch, 23/3 2017, 13:01 (2593 dage siden) @ Nordexpress
Jeg skulle også mene, at hvor DB Regio vinder kontrakterne, så køres der fortsat i de jordbærrøde farver med trafikselskabet/mærkenavnet i store hvide bogstaver.
Ikke nødvendigvis; i Baden-Württemberg f.eks. har man indført et "Landesdesign" (hvid/gul/sort), hvor første DB-materieltype, der blev forevist i nye farver, var BR 612.
M.v.h.
Niels
af Lasse Toylsbjerg-Petersen, 23/3 2017, 13:21 (2593 dage siden) @ Nordexpress
Jeg skulle dog mene, at hvor der anskaffes ny hellakerede elektriske togsæt i flotte farver, så er disse ejet af trafikselskabet og ikke ejet af den valgte operatør. På den måde er der to muligheder, enten ejes materiellet af trafikselskabet/delstaten eller det ejes af den operatør, der har budt på opgaven.
Der er flere varianter i forhold til ejerskab i det tyske (og flere andre lande):
Der er ikke sammenhæng mellem løsningerne, der anvendes, og farven på toget. Det er kun i visse delstater, at der er krav om særligt design - uanset hvem der ejer toget. En generel tendens er dog, at man bevæger sig mod at operatøren ejer materiellet (men lakerer det i trafikselskabets farver) og at trafikselskabet har forkøbsret.
Lasse
af 1993matias , KH, 23/3 2017, 11:07 (2593 dage siden) @ mss
Jeg vil faktisk vove at påstå, at det ikke er så relevant at vide, hvem operatøren er, fordi: Billetten gælder alle s-tog uanset operatør (og busser, metro og fjerntog for den sags skyld); man skal kontakte DOT, hvis man har spørgsmål; og i dag køres alle s- og fjerntog på Sjælland alligevel af DSB.
Du ser jo heller ikke busoperatørens logo større end DOT-logoet, vel?
--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron
af Søndenfjords, 25/3 2017, 19:05 (2591 dage siden) @ metrohenrik
Det er egentlig meget logisk:
Når tog kører som tog, hedder de DOT.
Når de erstattes af togbusser, hedder de DYT ...
af Morten812 , Randers, 31/3 2017, 20:25 (2585 dage siden) @ Søndenfjords
hvad var der i vejen med HT .....
af Michael Deichmann , Gribskov kommune, 31/3 2017, 20:40 (2585 dage siden) @ Morten812
hvad var der i vejen med HT .....
Der var det i vejen at den politisk/Administrative enhed, Hovedstadsrådet, der ejede HT blev nedlagt.
--
Venligst
Michael Deichmann
af Niels Munch, 31/3 2017, 21:06 (2585 dage siden) @ Michael Deichmann
hvad var der i vejen med HT .....
Der var det i vejen at den politisk/Administrative enhed, Hovedstadsrådet, der ejede HT blev nedlagt.
..... det skete i 1989, hvorefter HT fortsatte som selvstændigt trafikselskab med ansvar for busdriften, ejet af "de 5 enheder" (Københavns og Frederiksberg kommuner samt Københavns, Roskilde og Frederiksborg amter), indtil HT i 2000 indgik i Hovedstadens Udviklingsråd (HUR) som HUR-Trafik (fulgt af lokalbanerne i 2001).
Ved strukturreformen i 2007 og HURs (og amternes) nedlæggelse, fusionerede HT med STS og VT til trafikselskabet MOVIA, der ejes af Region Hovedstaden og Region Sjælland.
Ganske enkelt !
M.v.h.
Niels
af Skjold, 1/4 2017, 09:43 (2584 dage siden) @ Niels Munch
Ved strukturreformen i 2007 og HURs (og amternes) nedlæggelse, fusionerede HT med STS og VT til trafikselskabet MOVIA, der ejes af Region Hovedstaden og Region Sjælland.
Ganske enkelt !
Joh! Men nogle hævder, at trafikken stadig drives af »HT«
Venlig hilsen Skjold Christensen
af Niels Munch, 1/4 2017, 13:45 (2584 dage siden) @ Skjold
Joh! Men nogle hævder, at trafikken stadig drives af »HT«
..... andre vil hævde, det kører ad H.T.
Færgen er i havn om få minutter. Pris 270 kr.
Læs mere