Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IC Bornholm (Jernbanen i dag)

af Carsten, 23/10 2017, 17:21 (2380 dage siden)

Med overgangen til K18 ophører kørslen med IC Bornholm København-Ystad.

Mvh

Carsten

IC Bornholm

af Rasmus Nielsen, 23/10 2017, 17:34 (2380 dage siden) @ Carsten

Med overgangen til K18 ophører kørslen med IC Bornholm København-Ystad.

Mvh

Carsten

Det er så ikke helt korrekt. I følge TKØ side 209-1 til side 214-1 kører de da i perioden 10.12.2017-02.04.2018 så vidt jeg kan læse, hvad der derefter skal ske på forbindelsen, ved jeg ikke.

M v h
Rasmus

IC Bornholm

af andersj, Aalborg, 23/10 2017, 17:57 (2380 dage siden) @ Rasmus Nielsen

Med overgangen til K18 ophører kørslen med IC Bornholm København-Ystad.

Mvh

Carsten


Det er så ikke helt korrekt. I følge TKØ side 209-1 til side 214-1 kører de da i perioden 10.12.2017-02.04.2018 så vidt jeg kan læse, hvad der derefter skal ske på forbindelsen, ved jeg ikke.

M v h
Rasmus

Mon ikke det var for at være på den sikre side hvis politikerne skulle ombestemme sig i 11. time?

https://www.dsb.dk/kundeservice/notifikationer/stop-med-korsel-af-ic-bornholm-pr.-10.-d...

--
Mvh Anders

IC Bornholm

af Rasmus Nielsen, 23/10 2017, 18:02 (2380 dage siden) @ andersj

Med overgangen til K18 ophører kørslen med IC Bornholm København-Ystad.

Mvh

Carsten


Det er så ikke helt korrekt. I følge TKØ side 209-1 til side 214-1 kører de da i perioden 10.12.2017-02.04.2018 så vidt jeg kan læse, hvad der derefter skal ske på forbindelsen, ved jeg ikke.

M v h
Rasmus


Mon ikke det var for at være på den sikre side hvis politikerne skulle ombestemme sig i 11. time?

https://www.dsb.dk/kundeservice/notifikationer/stop-med-korsel-af-ic-bornholm-pr.-10.-d...

Hej Anders

Tak for informationen, den var jeg ikke bekendt med.

M v h
Rasmus

IC Bornholm

af Carsten, 23/10 2017, 18:20 (2380 dage siden) @ Rasmus Nielsen

Hej Rasmus
Hvis du vil være ajour med hvad der sker på banen, så er tjenestekøreplanen sjældent nok.

Mvh

Carsten

IC Bornholm

af Rasmus Nielsen, 23/10 2017, 18:58 (2380 dage siden) @ Carsten

Hej Rasmus
Hvis du vil være ajour med hvad der sker på banen, så er tjenestekøreplanen sjældent nok.

Mvh

Carsten

Hvad med om du havde sat et link ind til meddelelsen fra DSB? Det ville være dejligt.

M v h
Rasmus

IC Bornholm

af Carsten, 23/10 2017, 19:08 (2380 dage siden) @ Rasmus Nielsen

Nu var så ikke der jeg havde det fra.
Mvh
Carsten

IC Bornholm

af Jørgen Pagh Jensen, 23/10 2017, 19:29 (2380 dage siden) @ Carsten

Normalt vil jeg altid støtte (og benytte) tog fremfor bus - men lige netop på den rute har DSB nu altid fået bøllebank af Bornholmerbussen, som helt uden tilskud kører både hurtigere, hyppigere og billigere. Jeg ved godt, at Bornholmerbussen ikke er god til cykler og kørestole, men for langt de fleste har bussen været den bedste løsning. Det bliver i øvrigt stadig muligt at køre med tog til Ystad, man skal bare skifte undervejs.

IC Bornholm

af Scharfenberg, 24/10 2017, 13:15 (2379 dage siden) @ Jørgen Pagh Jensen

Normalt vil jeg altid støtte (og benytte) tog fremfor bus - men lige netop på den rute har DSB nu altid fået bøllebank af Bornholmerbussen, som helt uden tilskud kører både hurtigere, hyppigere og billigere. Jeg ved godt, at Bornholmerbussen ikke er god til cykler og kørestole, men for langt de fleste har bussen været den bedste løsning. Det bliver i øvrigt stadig muligt at køre med tog til Ystad, man skal bare skifte undervejs.

Ja, og hvis man ser bort fra det ekstra skift, synes jeg faktisk også, at det fremover bliver mere fleksibelt at tage toget til Bornholm: 20-minuttersdrift over Øresundsbroen og halvtimesdrift mellem Malmö og Ystad. Så kan man selv få det til at passe med færgen i Ystad.
Hvis man skifter på Malmö Triangeln, afgår togene endda fra samme perron. Og ja, cykler og barnevogne er Bornholmerbussens store akilleshæl. Men deres store styrke vil altid være hurtigst, billigst og direkte

160 hk dieselrangertraktorer med Ardelt-gear
160 hk dieselrangertraktorer med Ardelt-gear

Her er to artikler fra DSB´s blad Vingehjulet om erfaringerne med de - dengang - helt nye rangertraktorer fra Ardelt-Werke i Vesttyskland. Artiklerne er skrevet af afdelingsingeniør i Maskinafdelingen K. Lykke Holm.

Læs mere
ContecRailBillige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak