ME i Slagelse, 1985
Sådan apropos den tråd der har været om litra ME.
Her ses ME 1506 + Bn + Bn + Bn + Bn + Bns med styrevognstog i Slagelse fra København til Korsør, den 30. juni 1985.
Foto: Claus Hansen
af Claus E. Hansen, Silkeborg, 18/3 2011, 07:07 (4789 dage siden)
Sådan apropos den tråd der har været om litra ME.
Her ses ME 1506 + Bn + Bn + Bn + Bn + Bns med styrevognstog i Slagelse fra København til Korsør, den 30. juni 1985.
Foto: Claus Hansen
af G9250, 18/3 2011, 07:18 (4789 dage siden) @ Claus E. Hansen
Hej Claus.
Er du sikker på at 1506 kørte videre til Korsør?
Den kunne også have rangeret til Næstved-sporet for at vende og køre tilbage til kh.
Jeg spørger da jeg kan se at 1506 holder i spor 2 som er det gennemgående spor mod rg, hvis den skulle til Korsør ville den formentlig benytte spor 3.
Jakob
af Claus E. Hansen, Silkeborg, 18/3 2011, 07:22 (4789 dage siden) @ G9250
Der må jeg blive dig svar tak skyldig. Jeg tænkte ikke lige på at der kørte deciderede styrevognstog København-Slagelse. Men det kan naturligvis også have været tilfældet i så fald.
Men da det er så mange år siden, kan jeg ikke huske detaljerne. Men har skrevet bagpå billedet at toget er ankommet fra København.
Fotoet er i øvrigt taget kl. 16.45, så det skulle være til at finde ud af
Mvh
Claus
af Georg Schmidt, 18/3 2011, 08:59 (4789 dage siden) @ Claus E. Hansen
Kunne være tog 2561/2361 fra Helsingør ank. Slagelse 16.48 og retur til Helsingør klokken 17.20 som 3274/5274.
af John Schmidt, 18/3 2011, 09:31 (4789 dage siden) @ Georg Schmidt
Hej.
Hvis toget ankom 16.48 og først skulle køre igen klokken 17.20, ville det så ikke benytte spor 1, som er det spor nærmest stations bygningen ?. Netop spor 2 er jo gennemkørselsspor... Det virker på mig bare lidt ulogisk at et RE tog mod KH vender i spor 2, og så lade tog fra Korsør som skal mod KH løbe gennem spor 1 eller 3.... .
Alle de gange jeg har haft en togfører tur til Slagelse med RE tog har vi vendt i spor 1.
Hilsner
John.
af AL, 18/3 2011, 10:13 (4789 dage siden) @ John Schmidt
Hej.
Hvis toget ankom 16.48 og først skulle køre igen klokken 17.20, ville det så ikke benytte spor 1, som er det spor nærmest stations bygningen ?. Netop spor 2 er jo gennemkørselsspor... Det virker på mig bare lidt ulogisk at et RE tog mod KH vender i spor 2, og så lade tog fra Korsør som skal mod KH løbe gennem spor 1 eller 3.... .
Alle de gange jeg har haft en togfører tur til Slagelse med RE tog har vi vendt i spor 1.
Hilsner
John.
Man har på et tidspunkt anvendt Sandvedsporet til at "vende" tog i Slagelse men mener at det var noget senere..
AL
af Georg Schmidt, 18/3 2011, 12:05 (4789 dage siden) @ John Schmidt
Det kunne se ud som om de rejsende er på vej tværs over perronen for at komme videre med 1563 afg. 16.52. Til midt 90'erne var det ikke ualmindeligt, at IC mod København gik i spor 1, men det er blot et bud.
af MHsøhus, 18/3 2011, 13:11 (4789 dage siden) @ Georg Schmidt
redigeret af MHsøhus, 18/3 2011, 13:24
Ja, man brugte Sandvedsporet til at vende i, indtil sommer K91, hvorefter RE-tog fra Kk kørte helt til Kø. Togene ankom og afgik i 1987-1991 i hvert fald fra spor 2 som det normale og IC mod Kh fra spor 1 samt mod Kø fra spor 3.
Mvh. Martin
af Henrik Thomsen , Holte, 18/3 2011, 13:35 (4789 dage siden) @ MHsøhus
Herligt nok, så har der kørt masser af ME på Sandvedbanen. Denne ME har sikkert også været på Sandvedbanen, men er her på vej til Ringsted med et godstog. Taget lidt nord for Borup den 25. maj 1986:
Det er værre med denne her. Det er ME 1519 med gammeldæmperriller på taget???, det burde den jo ikke have!! Jeg kan søreme ikke huske hvor hulen jeg har fotograferet den henne, men det er der vel nogen af jer der let kan se!
--
af Per Sørensen , 18/3 2011, 13:41 (4789 dage siden) @ Henrik Thomsen
Hej Henrik,
jeg mener det er indkørsel til Klampenborg fra Helsingør.
Venligst
Ped
af Henrik Thomsen , Holte, 18/3 2011, 13:50 (4789 dage siden) @ Per Sørensen
Ja, den var nok for let at se! Men det er spøjst at den er monteret med en tagsektor som ellers kun 1501-1516 var forsynet med inden de blev dæmpet.
--
af John Schmidt, 20/3 2011, 17:02 (4787 dage siden) @ Henrik Thomsen
Kan det tænkes at den ved revision har fået en fra lageret ???.... Det lyder da lidt mystisk at den skulle have fået en "gammel" dæmper på, for som Henrik så rigtigt skriver så var det 1501-1517 der havde den. Hvorfor 1519 har sådan en er en gåde....???
af Peter H, Nærum, 20/3 2011, 11:23 (4787 dage siden) @ Henrik Thomsen
Hej Hej
Det er et sydgående kystbanetog. Billedet er taget kort før Klampenborg.
Hilsen
Peter
af Bruger4711, 21/3 2011, 06:47 (4786 dage siden) @ MHsøhus
Togene ankom og afgik i 1987-1991 i hvert fald fra spor 2 som det normale og IC mod Kh fra spor 1 samt mod Kø fra spor 3.
Korrekt. Så vidt jeg husker, så kunne man også dengang tanke i spor 2 (og i princippet også spor 1)?
af G9250, 21/3 2011, 08:15 (4786 dage siden) @ Bruger4711
Der har, så vidt jeg kan, været mulighed for at tanke i spor 4 for enden af perronen mod Korsør. Måske har der også været mulighed for at tanke i spor 2, da sporene kort før perronen mod Korsør, ligger på beton i stedet for i skærver.
Jakob
af MHsøhus, 21/3 2011, 10:56 (4786 dage siden) @ G9250
Spor 1 ville jeg dog ikke tanke fra, så skulle slangen over spor 2.
Spor 2 og spor 5 blev der typisk tanket fra, men mon ikke også slangen var lang nok til spor 4.
Her er et par billeder fra tankanlæg i spor 2 og 5 i Slagelse
Mvh. Martin
af Bruger4711, 21/3 2011, 17:04 (4786 dage siden) @ MHsøhus
Spor 1 ville jeg dog ikke tanke fra, så skulle slangen over spor 2.
Men længere nede af perronen. Vel ca. omkring det nuværende glasskur længest mod øst, der var da også et anlæg af en art? Det var faktisk det som jeg troede var olieanlægget. Jeg er i tvivl om det er stadig er der, men ellers blev det hvert fald først fjernet helt da man ombyggede tunnelen for nogle år siden.
Jeg er dog ikke helt sikker.
af Thomas Boberg Nielsen , Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 21/3 2011, 18:04 (4786 dage siden) @ Bruger4711
Spor 1 ville jeg dog ikke tanke fra, så skulle slangen over spor 2.
Men længere nede af perronen. Vel ca. omkring det nuværende glasskur længest mod øst, der var da også et anlæg af en art? Det var faktisk det som jeg troede var olieanlægget. Jeg er i tvivl om det er stadig er der, men ellers blev det hvert fald først fjernet helt da man ombyggede tunnelen for nogle år siden.Jeg er dog ikke helt sikker.
Jeg uploader hermed tre billeder fra Slagelse 2008. Om de viser, at olieanlægget er fjernet, kan jeg ikke rigtig bedømme, idet jeg ikke har lokalkendskab nok til at kunne se, om billederne er taget "det rigtige sted".
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Slagelse set mod øst, 19.05.2008 (Fotograf: Thomas Boberg Nielsen)
Slagelse set mod øst, 19.05.2008 (Fotograf: Thomas Boberg Nielsen)
Slagelse set mod vest, 19.05.2008 (Fotograf: Thomas Boberg Nielsen)
af Bruger4711, 22/3 2011, 11:06 (4785 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen
Jeg uploader hermed tre billeder fra Slagelse 2008.
Det som der er lidt rester af i mellem spor 1 og 2. Hvad er det?
af Lars, 21/3 2011, 17:27 (4786 dage siden) @ MHsøhus
Det er desværre længe siden, der han været godsvogne i den mængde i Slagelse - lige bortset fra de gennemkørende, måske...
--
mvh
Lars
Esbjerg
af Claus E. Hansen, Silkeborg, 21/3 2011, 16:00 (4786 dage siden) @ Claus E. Hansen
Nu har jeg tænkt nærmere tilbage til dengang, og ved nærmere eftertanke så synes jeg svagt at kunne huske at toget havde endestation i Slagelse. Og det er derfor jeg har skrevet ankomst fra København bagpå.
Mvh
Claus