Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Havnebanen i Næstved nedlægges

af MR, Frederiksberg, 31/3 2011, 09:19 (4777 dage siden)

Trafikministeren har imødekommet en ansøgning fra Næstved kommune om nedlæggelse af havnebanen i Næstved.

Suk

vh Michael

Havnebanen i Næstved nedlægges

af Sydbanen, Sydsjælland, 31/3 2011, 11:28 (4777 dage siden) @ MR

Hmmm. Jeg syntes den knold sagde at der ikke skulle nedlægges flere baner :-| .
Hihi og så spildte man penge på nye spor og et sporskifte. :-D

Mvh Mikkkel - Sydbanen

--
Mvh Mikkel

Havnebanen i Næstved nedlægges

af gamle ole, 31/3 2011, 11:45 (4777 dage siden) @ Sydbanen

ja og et plankeværk ved busanlægg:-D et!

Havnebanen i Næstved nedlægges

af Sydbanen, Sydsjælland, 31/3 2011, 11:50 (4777 dage siden) @ gamle ole

:-D

Så om nogle år skal det over på bane igen, så fortyder man sikkert nedlæggelsen. Bliver den pillet op i år?

--
Mvh Mikkel

Havnebanen i Næstved nedlægges

af Reinholdt ⌂, Lindved, nærområde ovk. 19 Od-Svg, 31/3 2011, 12:24 (4777 dage siden) @ Sydbanen

Her kunne stå mange rigtig grimme ord og mavesure kommentarer.
Jeg har lige været inde og hente mine børn i skole og blev nødt til, at overhale en 1 km lang slange af dumme tunge lastbiler på den Fynske motorvej.
Det gør ondt i mit hjerte og min sjæl, når jeg ved der findes et bedre alternativ til Gummihjul.
Et charmerende og ikke mindst et stykke anvendeligt historie, er ved at forsvinde.

--
Reinholdt
Signalmontør

Havnebanen i Næstved nedlægges

af Jan Lundstrøm, 31/3 2011, 12:30 (4777 dage siden) @ Reinholdt

Kan man læse mere om Transportministerens afgørelse?

hilsen fra Næstved

Jan

Havnebanen i Næstved nedlægges

af MR, Frederiksberg, 31/3 2011, 12:47 (4777 dage siden) @ Jan Lundstrøm

Hej Jan,

Du kan finde det relevante på Folketingets hjemmeside her.

vh Michael

Havnebanen i Næstved nedlægges

af Allan Støvring-Nielsen, 31/3 2011, 13:34 (4777 dage siden) @ MR

Dette kan jo godt gå hen og få konsekvenser for Dalum Papir, når kontrakten med vognmanden skal genforhandles. Kun få firmaer er store nok til at løfte opgaven og nu kan papirmøllem ikke længere presse med truslen om at gå tilbage til tog!

mvh, Allan

[image]

Havnebanen i Næstved nedlægges

af Svend Jensen, 31/3 2011, 13:49 (4777 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Men som jeg læser det er relevante firmaer blevet hørt om hvorvidt de ønsker at benytte banen eller ej?

Avatar

Havnebanen i Næstved nedlægges

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 31/3 2011, 13:35 (4777 dage siden) @ MR

Som vi jo allesammen ved, så er vores nuværende trafikminister i den grad vejtrafikkens mand - spørg blot beboerne omkring Svanemøllen i hovedstaden om dét.
Mon ikke at det var på tide med en ny indfaldsvinkel til måden at transportere gods på her til lands ?. Det afgøres jo muligvis ved næste valg...

Havnebanen i Næstved nedlægges

af Jan Lundstrøm, 31/3 2011, 13:57 (4777 dage siden) @ MR

Tak:-)

Det er godt nok trist! Tilsyneladene er det Dalum, der hellere vil have mostertrucks* end miljøvenlig transport. Så vidt jeg ved er der en operatør, der for nylig har vist interesse for at køre papirtoget.
*heldigvis tillades monstertrucks (endnu) ikke, men måske er der en skjult dagsorden, så kommunen nu vil støtte Dalum, der tidligere har ytret ønske om at få tilladt monstertrucks til og fra fabrikken i Næstved.

Havnebanen i Næstved nedlægges

af Sydbanen, Sydsjælland, 31/3 2011, 14:31 (4777 dage siden) @ Jan Lundstrøm

Mugligheden kunne også være at der blev kørt papir fra Næstved St (Hvis det skulle blive aktuelt). Det er jo set før. ;-)

Men kan nu godt huske at man skulle holde i kø for 2 stk. MK og en masse vogne. :-)
Det er Trist at man så ikke kan det mere:-( , Kan det betyde at sporet ved Fruens Bøge også forsvinder indefor en årække?

Mvh fra en borger i Næstved egnen :-D

--
Mvh Mikkel

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak