Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Banedanmark nyanlægger B-spor i Hurup (Jernbanen i dag)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 8/12 2018, 22:26 (1966 dage siden)

Ifølge Thisted Dagblad/Nordjyske Stiftstidende 8. december 2018 er Banedanmark i gang med at anlægge et B-spor i Hurup. Der er angiveligt tale om et spor, som ikke tidligere har eksisteret.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
På vej med en bog i 2019 om 150 år for Støvring station - og noget om strækningen Randers-Aalborg

Banedanmark nyanlægger B-spor i Hurup

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 8/12 2018, 23:36 (1966 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hvad er det nu lige et B spor er?

Banedanmark nyanlægger B-spor i Hurup

af Kuld, 9/12 2018, 00:57 (1966 dage siden) @ hummel_62

Det er et spor, der bruges til parkering af kørertøjer, der vedligeholder jernbanen.

Banedanmark nyanlægger B-spor i Hurup

af Muncken, 9/12 2018, 08:03 (1965 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hej Thomas og i andre.

Der har altid været Bag-spor i Hurup Thy, se bare her: https://www.jernbanen.dk/forum2/index.php?mode=thread&id=24347

Jeg har også selv for nyligt brugt sporet. I foråret 17 skulle min kollega op og udveksle sveller ved Snedsted, men pga af fridag og øvrig normale vanskeligheder kunne han ikke få flyttet værktøj og matriel tidsnok derop. Da jeg havde dagarbejde denne uge og efter mine folk var sat igang kørte jeg hans ting til Hurup og Sætte det ind i bagspor. Jeg brugte en trolje jeg havde lånt på værkstedet i Fredericia i anledning af at 413 var på værksted til at køre det derop, derved sparede jeg en rangerleder og behøvede ikke at vente på tog tilbage. :-D Alle sagerne stod i Struer ved dagens start.

[image]
Der var god tid, så et billede i det gode vejr kunne nås undervejs..

.[image]
Akma 406 og Ks 865 Sat i bagsper, Akma 410 i spor 1 og En MF til Thisted ankommer i spor 2.


Begge troljer er i dag hensatte, erstattet af ombyggede 415 og 409, min makker er stadig ansat og jeg selv er ikke i Banedk længere.

I øvrigt har Banedk istandsat flere bagspor rundt omkring på det sidste, bla i Langå og Hobro...


Mvh Torben Munck


DSB MO1995
Nymølle Skærvefabrik A/S
Nymølle Skærvefabrik A/S

Læs historien om Europas største gravemaskine, 23 hjemmebyggede lokomotiver, 20 kilometer smalspor, en tunnel under Roskilde landevej, Rockwool fabrikken og meget andet godt i denne artikel om Nymølle Skærvefabrik A/S.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak