To øresundstog kollideret i Helsingborg (Generelt)

af RasmusD, fredag 08. februar, 2019, 13:05 (136 dage siden)

Avatar

To øresundstog kollideret i Helsingborg

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, fredag 08. februar, 2019, 15:15 (136 dage siden) @ RasmusD

To øresundstog kollideret i Helsingborg

af krabsen, fredag 08. februar, 2019, 15:26 (136 dage siden) @ Tommy Nilsson

Kollision lyder så voldsomt - de har da vist nærmet 'gnedet sig lidt op ad hinanden'. :-P

To øresundstog kollideret i Helsingborg

af mrkoster, fredag 08. februar, 2019, 18:21 (136 dage siden) @ krabsen

Skyldes tog der under ‘växling’ altså rangering er kørt forbi et stopsignal.
Fejlen blev først opdaget da man konstaterede at sporskiftet lå forkert.

To øresundstog kollideret i Helsingborg

af krabsen, fredag 08. februar, 2019, 19:55 (136 dage siden) @ mrkoster

Fejlen blev først opdaget da man konstaterede at sporskiftet lå forkert.

Fejlen blev vel principielt opdaget, da det ene tog begyndte at kradse i siden af det andet?

(duk og væk :-P )

To øresundstog kollideret i Helsingborg

af Peter Linaa, fredag 08. februar, 2019, 20:26 (136 dage siden) @ mrkoster

Skyldes tog der under ‘växling’ altså rangering er kørt forbi et stopsignal.
Fejlen blev først opdaget da man konstaterede at sporskiftet lå forkert.

Hvad mener du med, "at sporskiftet lå forkert"? Var det ikke i vandret plan mere eller hvad?

M v h
Peter L

To øresundstog kollideret i Helsingborg

af mrkoster, fredag 08. februar, 2019, 20:37 (136 dage siden) @ Peter Linaa

Skyldes tog der under ‘växling’ altså rangering er kørt forbi et stopsignal.
Fejlen blev først opdaget da man konstaterede at sporskiftet lå forkert.


Hvad mener du med, "at sporskiftet lå forkert"? Var det ikke i vandret plan mere eller hvad?

M v h
Peter L

Ved ikke hvad det hedder i Danmark, men i Sverige hedder det en medväxel - altså 2 spor som bliver til et. Hen kører på spor 3 og skal via spor 4 til opstillingssporet. I den forbindelsen er der kørt forbi signalet i stop i spor 3, og det er først ved sporskiftet at der opdages at noget er fejl, da sporskiftet ikke er sikret for kørsel fra spor 3 til 4.

To øresundstog kollideret i Helsingborg

af Svend @, fredag 08. februar, 2019, 20:53 (136 dage siden) @ mrkoster

Skyldes tog der under ‘växling’ altså rangering er kørt forbi et stopsignal.
Fejlen blev først opdaget da man konstaterede at sporskiftet lå forkert.


Hvad mener du med, "at sporskiftet lå forkert"? Var det ikke i vandret plan mere eller hvad?

M v h
Peter L


Ved ikke hvad det hedder i Danmark, men i Sverige hedder det en medväxel - altså 2 spor som bliver til et. Hen kører på spor 3 og skal via spor 4 til opstillingssporet. I den forbindelsen er der kørt forbi signalet i stop i spor 3, og det er først ved sporskiftet at der opdages at noget er fejl, da sporskiftet ikke er sikret for kørsel fra spor 3 til 4.

.
Det har så ikke noget at gøre med sporskiftets stilling, men at der er kørt forbi et signal der ikke gav tilladelse til viderekørsel ......

--
Svend

[image]

To øresundstog kollideret i Helsingborg

af mrkoster, fredag 08. februar, 2019, 20:57 (136 dage siden) @ Svend

Skyldes tog der under ‘växling’ altså rangering er kørt forbi et stopsignal.
Fejlen blev først opdaget da man konstaterede at sporskiftet lå forkert.


Hvad mener du med, "at sporskiftet lå forkert"? Var det ikke i vandret plan mere eller hvad?

M v h
Peter L


Ved ikke hvad det hedder i Danmark, men i Sverige hedder det en medväxel - altså 2 spor som bliver til et. Hen kører på spor 3 og skal via spor 4 til opstillingssporet. I den forbindelsen er der kørt forbi signalet i stop i spor 3, og det er først ved sporskiftet at der opdages at noget er fejl, da sporskiftet ikke er sikret for kørsel fra spor 3 til 4.

.
Det har så ikke noget at gøre med sporskiftets stilling, men at der er kørt forbi et signal der ikke gav tilladelse til viderekørsel ......

Ja, og at der var sket en OSPA blev først opdaget ved sporskiftet da det ikke var i en korrekt stilling...

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen