Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

det går bedre på Kystbanen (Generelt)

af Jens Hansen, 23/9 2019, 08:48 (1677 dage siden)

det siger den nye Transportminister;

https://www.ft.dk/samling/20182/almdel/tru/spm/40/svar/1590618/2078423/index.htm

således er rettidigheden steget fra 2016 til 2019, fra 71,2 % til 78,2 %.

maaaeeennnn, er det ikke manipulation?

rejsetiden er jo også sat op i samme periode!

I øvrigt er det største problem fortsat forsinkelser fra Sverige siges det - logisk set burde rejsetiden så øges "over Øresund" - nogen der kan forklare, hvorfor det så ikke gøres?

JH

det går bedre på Kystbanen

af tgpsen, 23/9 2019, 08:55 (1677 dage siden) @ Jens Hansen

I øvrigt er det største problem fortsat forsinkelser fra Sverige siges det - logisk set burde rejsetiden så øges "over Øresund" - nogen der kan forklare, hvorfor det så ikke gøres?

Hvor mange af de tog der ankommer forsinket til Danmark er afgået forsinket fra Sverige?

det går bedre på Kystbanen

af mikedk2100, 23/9 2019, 09:03 (1677 dage siden) @ Jens Hansen

maaaeeennnn, er det ikke manipulation?

Ja for aflyste tog tælles vel ikke med - og vel heller ikke når køreplanen ændres i god tid? I både 2017 og 2018 har der været større sporarbejder på Kystbanen, hvor togtrafikken har været (delvis) erstattet af busser.

det går bedre på Kystbanen

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, 23/9 2019, 10:45 (1677 dage siden) @ Jens Hansen


I øvrigt er det største problem fortsat forsinkelser fra Sverige siges det - logisk set burde rejsetiden så øges "over Øresund" - nogen der kan forklare, hvorfor det så ikke gøres?

Kan man i det hele taget forøge rejsetiden mere, uden at begynde at fjerne andre tog? Der er køreplansmæssige bindinger på godstogene, idet godstogene skal have tunnelafstand før og efter Drogden tunnellen. Det sætter en grænse for, hvore meget du kan forlænge køretiden på selve broen. På Cityringen er der hensyn til Pågatågene, og før det, den overbelastede infrastruktur fra Lund til Malmø.

Det er ikke længere klart for mig, hvilket mønster der er i forsinkelserne fra Sverige. Der har tidligere været et simpelt system i, at tog der kom for sent fra Danmark også kom for sent retur - og at tog der kom for sent fra Danmark mod Karlskrona tillige forsinkede togene i modsat retning ved alle krydsningerne på enkeltsporet i Sverige...Et forsinket tog fra Danmark kunne således give tre forsinkede tog den anden vej senere på dagen.

/Lasse

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak