Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Odderbanen indstillet i påsken.

af Torben Villumsen, Odder, 19/4 2011, 17:05 (4760 dage siden)

ER der nogen der kender til detaljerne i påskens sporarbejde på Odderbanen, og især hvilket materiel kan man risikere at møde.

m.v.h.
Torben

Avatar

Odderbanen indstillet i påsken - og Vendsysselbanen i 2012!

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 19/4 2011, 22:40 (4759 dage siden) @ Torben Villumsen
redigeret af Tommy Nilsson, 24/4 2016, 17:50

ER der nogen der kender til detaljerne i påskens sporarbejde på Odderbanen, og især hvilket materiel kan man risikere at møde.

Muligvis nogle busser ? :-D
Det er i mine øjne en risiko - eftersom at jeg langt hellere vil køre med tog.
Jeg ser af samme årsag med gru frem til 6 måneders totalspærring af Vendsysselbanen i 2012, hvor 65 km spor skal udskiftes og hvor næsten samtlige broer skal have en kærlig hånd, og enkelte nedrives.
6 måneder med erstatningsbumlebusser på en af DSB's mest benyttede sidebaner (og som til dels også stadig er hovedbane). Det skal nok blive sjaaaaaaaavt - eller no'et :-|
(Man må håbe at Nordjyllands Jernbaner stadig her en smule værkstedsfaciliteter tilbage i Skagen til den tid, for uden sporforbindelse mellem Frederikshavn og Hjørring kommer det da muligvis til at knibe med at kunne køre togene fra Skagensbanen til serviceeftersyn i Hjørring i de 6 måneder...).

Odderbanen indstillet i påsken - og Vendsysselbanen i 2012!

af andersj, Aalborg, 20/4 2011, 17:30 (4759 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

ER der nogen der kender til detaljerne i påskens sporarbejde på Odderbanen, og især hvilket materiel kan man risikere at møde.

Muligvis nogle busser ? :-D
Det er i mine øjne en risiko - eftersom at jeg langt hellere vil køre med tog.
Jeg ser af samme årsag med gru frem til 6 måneders totalspærring af Vendsysselbanen i 2012, hvor 65 km spor skal udskiftes og hvor næsten samtlige broer skal have en kærlig hånd, og enkelte nedrives (jvf. bane.dk og bane.dk).
6 måneder med erstatningsbumlebusser på en af DSB's mest benyttede sidebaner (og som til dels også stadig er hovedbane). Det skal nok blive sjaaaaaaaavt - eller no'et :-|
(Man må håbe at Nordjyllands Jernbaner stadig her en smule værkstedsfaciliteter tilbage i Skagen til den tid, for uden sporforbindelse mellem Frederikshavn og Hjørring kommer det da muligvis til at knibe med at kunne køre togene fra Skagensbanen til serviceeftersyn i Hjørring i de 6 måneder...).

De links har det ikke for godt :) Men jeg er rigtig interesseret i at se det du har linket til, da jeg ikke før har kunnet finde info om sporfornyelsen.

Avatar

Odderbanen indstillet i påsken - og Vendsysselbanen i 2012!

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 20/4 2011, 22:37 (4758 dage siden) @ andersj
redigeret af Tommy Nilsson, 24/4 2016, 17:50

ER der nogen der kender til detaljerne i påskens sporarbejde på Odderbanen, og især hvilket materiel kan man risikere at møde.

Muligvis nogle busser ? :-D
Det er i mine øjne en risiko - eftersom at jeg langt hellere vil køre med tog.
Jeg ser af samme årsag med gru frem til 6 måneders totalspærring af Vendsysselbanen i 2012, hvor 65 km spor skal udskiftes og hvor næsten samtlige broer skal have en kærlig hånd, og enkelte nedrives (jvf. bane.dk og bane.dk).
6 måneder med erstatningsbumlebusser på en af DSB's mest benyttede sidebaner (og som til dels også stadig er hovedbane). Det skal nok blive sjaaaaaaaavt - eller no'et :-|
(Man må håbe at Nordjyllands Jernbaner stadig her en smule værkstedsfaciliteter tilbage i Skagen til den tid, for uden sporforbindelse mellem Frederikshavn og Hjørring kommer det da muligvis til at knibe med at kunne køre togene fra Skagensbanen til serviceeftersyn i Hjørring i de 6 måneder...).


De links har det ikke for godt :) Men jeg er rigtig interesseret i at se det du har linket til, da jeg ikke før har kunnet finde info om sporfornyelsen.

Hej Anders

Ja, de links er da vist gået i stykker. Jeg prøver igen:
uk.bane.dk/hentmedie.asp?filID=7768 (denne URL bliver du nødt til at copy og paste ind i din browser)
bane.dk/hentmedie.asp?filID=6910

Odderbanen indstillet i påsken.

af jaer, 20/4 2011, 03:58 (4759 dage siden) @ Torben Villumsen

ER der nogen der kender til detaljerne i påskens sporarbejde på Odderbanen, og især hvilket materiel kan man risikere at møde.

m.v.h.
Torben

Det er primært pga. arbejdet med broerne ved Langenæs (en del af Marselis Boulevard-projektet i Aarhus) at driften er indstillet, så nogle store spændende maskiner kommer vist ikke til Odder.

/Jan

Odderbanen indstillet i påsken.

af morten t, 20/4 2011, 11:11 (4759 dage siden) @ jaer

Hvis det var pga. broarbejdet på Åhavevej/Marselisbouldevard ville man jo nok have fortsat kørslen mellem Odder og Viby.

Odderbanen indstillet i påsken.

af jaer, 22/4 2011, 19:38 (4757 dage siden) @ morten t

Hvis det var pga. broarbejdet på Åhavevej/Marselisbouldevard ville man jo nok have fortsat kørslen mellem Odder og Viby.

Nej, for så kunne afspadseringspuljen jo ikke mindskes.

/Jan

Odderbanen indstillet i påsken.

af Poul Andersen @, 23/4 2011, 02:58 (4756 dage siden) @ jaer

Hvis det var pga. broarbejdet på Åhavevej/Marselisbouldevard ville man jo nok have fortsat kørslen mellem Odder og Viby.


Nej, for så kunne afspadseringspuljen jo ikke mindskes.

/Jan

Måske ikke mange passagerer i Påskedagene, men et dårligt signal at sende, hvis det udelukkende er afspadsering der står til grund for den indstillede togkørsel.
Passagererne ville helt sikkert havde været meget bedre tjent med en særkøreplan hvor togene havde kørt Odder - Viby med forbindelse til ARRIVA´s tog.

Odderbanen indstillet i påsken.

af FS7221, 21/4 2011, 08:41 (4758 dage siden) @ Torben Villumsen

Der holdt mange "spor-tog" uden for Århus her igår, kunne ikke se præcis hvilke da det var langt ud over min styrke :)
Men en Railcare i det fjerne kunne jeg da genkende, og et grønt lokomotiv var forspændt en skinnemaskine


Højbygaard Sukkerfabrik
Højbygaard Sukkerfabrik

Sukkerfabrikken Lolland blev opført i Holeby i 1872. På grund af uheld og en ringe økonomi, gik fabrikken konkurs i 1877 og genopstod med nye ejere som Højbygaard Sukkerfabrik. Her er historien og billederne fra fabrikken med de mange smalsporslokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak