Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Til de foto-, humor- og gætteglade - hvor er vi?

af Steffen Vester, 27/4 2011, 15:29 (4755 dage siden)

Hvor er denne station? - "skudt" af undertegnede amatørfotograf den 4. maj 2007. ;-)
[image]
Rygtet vil vide, at denne by har haft en tilknytning til underholdningsbranchen. :-D :-D :-D

Avatar

Til de foto-, humor- og gætteglade - hvor er vi?

af Jacob Rout, Holstebro, 27/4 2011, 15:38 (4755 dage siden) @ Steffen Vester

Borris / Karl Ejnar Booking
hilsen Jacob

Til de foto-, humor- og gætteglade - hvor er vi?

af Laust, 27/4 2011, 18:29 (4755 dage siden) @ Jacob Rout

Jeg vil nu sige vi er i Troldhede.

Til de foto-, humor- og gætteglade - hvor er vi?

af Georg Schmidt, 28/4 2011, 08:33 (4754 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Det er[image]
Mvh
Georg

Hvor er vi? - Borris (Troldhede)

af Steffen Vester, 28/4 2011, 08:33 (4754 dage siden) @ Jacob Rout

Ups, og det skulle det have været og sammen med teksten var det rigtigt svaret. Jeg havde fået skrevet Borris ved fotoet, men som de 2 andre deltagere rigtigt gættede, så var fotoet fra Troldhede. Den skulle naturligvis ikke have været på, da jeg godt kan huske, at den har været på før. :-( Sorry! :-(
Fotoet der skulle have været på kommer her:
[image]
Den var nu nok også hurtigt gættet af de skrappe deltagere. Her er et fra perronsiden. Jeg kan se, at jeg har stået nogenlunde samme sted som Hr. Rithmester, da han knipsede sit foto året før i en meget flottere kvalitet. :-)
Selve stationen ser fuldstændig uændret ud.
[image]
Måske nogen kan supplere med flere fotos fra Borris. :-D
De fleste fotos, jeg er stødt på, viser de meget "berømte" armsignaler.

Hvor er vi? - Borris (Troldhede)

af Holger Sørensen, Hedehusene, 28/4 2011, 19:31 (4754 dage siden) @ Steffen Vester

Helt uændret synes jeg ikke det er: Der mangler det hævede signalhus mellem selve stationsbygningen og varehuset. Blev det da fjernet sammen med armsignalerne??

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) ;-) :-)

Hvor er vi? - Borris (Troldhede)

af Poul Andersen @, 29/4 2011, 02:56 (4754 dage siden) @ Holger Sørensen

Helt uændret synes jeg ikke det er: Der mangler det hævede signalhus mellem selve stationsbygningen og varehuset. Blev det da fjernet sammen med armsignalerne??

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) ;-) :-)

Ja, ! - det blev fjernet og erstattet med et stykke plankeværk mellem stationsbygningen og varehuset.

Hvor er vi? - Borris (Troldhede)

af Morten P, 29/4 2011, 04:06 (4754 dage siden) @ Poul Andersen

Det var en sorgens dag da jeg var med til at nedtage de sidste armsignaler i DK....
og da de sidste "signal ubetjent" røg på thy-banen, godt man har erhveret sig nogle dele :-)

mvh Morten

Hvor er vi? - Borris (Troldhede)

af re20000, 29/4 2011, 17:55 (4753 dage siden) @ Morten P

Godt du har bevaret nogle dele! den slags ting har ikke altid haft den store interesse blandt museer og klubber. Ved selvfølgelig ikke hvor meget der ligger på lager forskellige steder, men det er ikke noget , der ses fremme mange steder selvom, det er noget der virkelig er med til at skabe den rigtige stemning.

Nold

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak